۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
تغییر کاربری اراضی تهدیدی جدی برای تولیدات کشاورزی در کاشان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تغییر کاربری اراضی تهدیدی جدی برای تولیدات کشاورزی در کاشان

اصفهان -مظلومی؛ رئیس جهاد کشاورزی کاشان گفت: تغییر کاربری اراضی به تهدیدی جدی برای تولیدات کشاورزی در کاشان تبدیل شده است.

رضا مظلومی در گفتگو با خبرنگار بازار، یکی از بزرگترین معضلات موجود را تغییر کاربری زمین های کشاورزی به منظور سوداندوزی توسط عده ای از سودجویان و دلالان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری دستگاه ها و نهادهای مربوطه اقدامات خوبی برای مقابله با این فعالیت ها شده است که در صدور حکم دادستان کاشان برای رفع تصرف ۵۰۰ هکتار از این اراضی از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه این تغییر کاربری به تهدیدی برای تولیدات کشاورزی در کاشان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع در طول چند سال پیش با افزایش قیمت املاک و زمین شدت گرفته است که باید با آن مقابله کرد.

مظلومی با بیان اینکه کشاورزان هم با این وضعیت تولید را مقرون به صرفه ندانسته و سعی در خرید و فروش اراضی خود دارند، بیان داشت: حمایت از کشاورزان به عنوان بازوان اصلی رونق تولید در بخش کشاورزی ضروری است و این باعث می شود که کشاورزان با دلگرمی بیشتری در این بخش تولید محصول داشته باشند.

ممنوعیت ورود هرگونه خودروهای حمل و نقل مصالح
وی با اشاره به اینکه ورود هرگونه خودروهای حمل و نقل مصالح طبق حکم دادستان کاشان ممنوع شده است، تاکید کرد: تغییر کاربری و احداث ساختمان در زمین های خارج از محدوده شهری ممنوع است و با آن برخورد می شود.

تولید روزانه ۸۰ تن تخم مرغ در واحدهای تولیدی و مرغداری کاشان
رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به تولید روزانه ۸۰ تن تخم مرغ در واحدهای تولیدی و مرغداری کاشان اظهار داشت: ۴۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار در کاشان وجود دارد که از کل تخم مرغ تولیدی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار سهم منطقه کاشان از این حجم فقط پنج تن است.

وی با بیان اینکه دیگر تولیدات این بخش به بازارهای داخلی و خارجی برای فروش ارسال می شود، ابراز داشت: با وجود کمبود شدید نهاده های دامی برای واحدهای مرغداری سراسر کشوربا اقدامات انجام شده خوشبختانه در کاشان  شاهد این موضوع نبودیم و کمتر تولیدکننده ای بود که نتواند نهاده های دامی خود را تامین کند.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین مهرپور IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      سلام ..کار نیست مردم در تنگ نای معیشت هستند شما به فکر تغییر کاربری مجاز یا غیر مجاز ...گشاورز معلم و... زیر میزی بدی غیر مجاز مجاز میشه ..ندیدی با من تماس بگیر هزار نمونه دارم ...آزاد سازی ساخت ساز در زمینهای گشاورزی بهترین راه کاره ...
    • فقیرالله IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      0 0
      همه این تصرفات زمین مال کله گندهاست فقیروفقرها که نان شب ندارندبخورند چه برسه به ساخت وساز.بادآورده روبادمیبره دیگه😂