۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
پول‌های کثیف نباید به ارزهای دیجیتال گره زده شوند؛ بیت کوین آرزوی دولتها خواهد شد
عضو کمیسیون رمزارز نظام صنفی رایانه ای؛

پول‌های کثیف نباید به ارزهای دیجیتال گره زده شوند؛ بیت کوین آرزوی دولتها خواهد شد

علی پاک‌باخته گان زنجانی گفت: شیوه جابه جایی پول‌های کثیف تغییر کرده نباید آن را به بحث ارزهای دیجیتال ارتباط داد. پیدایش پول هم در ابتدا به دست مردم بود و مدعیان اقتصادی باید تاریخ را مطالعه کنند.

بازار؛ گروه فناوری:  عضو  کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به حق و حقوق از دست رفته فعالان این حوزه گفت: مسئولین اگر حق‌الناس را در نظر بگیرند و صداقت گفتار داشته باشند، ۹۰ درصد مشکلات این صنعت بر طرف خواهد شد. تمامی مشکلات برق را بر گردن این صنعت انداختند! این فرافکنی‌ها همیشگی است و موضوع تازه‌ای نیست چون دیواری کوتاه‌تر از صنعتگران استخراج پیدا نکردند.  

علی پاک‌باخته گان زنجانی ادامه داد: در خصوص مزارع چیتگر شاهد بودیم که اعلام شد، ۴ درصد برق کشور مصرف شده است! مسئولان اگر همین ۴ درصد را در اختیار کمیسیون رمزارز">رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور قرار دهند، درآمد ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد خواهد شد.  

وی ادامه داد: مردم دانش ندارند و در برابر اخبار مسئولان، صنعتگران را نفرین می‌کنند و خاموشی‌ها را به واسطه فعالیت این صنعت می‌دانند. دولت با این نارضایتی خود را عقب کشید.  

وی در بخشی از سخنان خود با طرح چند پرسش گفت: چرا همیشه صحبت از خروج ارز می‌کنیم؟ چرا به ارز آوری این صنعت فکر نمی‌کنیم؟  

رییس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران با تاکید بر اینکه بهتر است برق را در کشور به بیت کوین تبدیل کنیم و به قیمت بهتر صادر کنیم اظهار کرد: صحبت‌های مسئولین باید سنجیده باشد. به اشتباه در تمامی گفته‌های خود به بحث دور زدن تحریم‌ها اشاره کردند. در نتیجه استیبل کوین تتر، ایرانی‌ها را تحریم کرد. در کنار تحریم‌های آمریکا، درگیر خود تحریمی هستیم و این درحالی است که آگاهی سازی مهم‌ترین نکته است که در مرحله اول  برای مسئولین و در مرحله بعدی برای مردم لازم است.

وی افزود: در بحث فرصت سوزی، دولت باید همین حالا فکری کند چون با سختی شبکه بیت کوین و افزایش هش ریت بیت کوین مسائل جدید ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون رمزارز">رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: قبل از ورود بیت کوین در همه زمان‌ها، پول‌های کثیف جا به جا می‌شد و در حال حاضر شیوه تغییر کرده است، نباید پول‌های کثیف را به بحث ارزهای دیجیتال ارتباط داد. پیدایش پول هم در ابتدا به دست مردم بود و مدعیان اقتصادی باید تاریخ را مطالعه کنند.

وی افزود: رفته رفته بانک ها و دولت‌ها عامل نظارتی شدند. در خصوص بیت کوین هم همین روند را ادامه دهند. در آینده داشتن یک عدد بیت کوین برای دولت‌ها آرزو می‌شود. باید به فکر درآمد کشور در آینده باشیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha