۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
مجلس و دولت معتقدند بودجه ۱۴۰۱ باید کمترین کسری را داشته باشد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

مجلس و دولت معتقدند بودجه ۱۴۰۱ باید کمترین کسری را داشته باشد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هم مجلس و هم دولت معتقدند که بودجه سال ۱۴۰۱ باید به نحوی تدوین شود که کمترین کسری را داشته و به رشد اقتصادی قابل قبول منجر شود.

به گزارش بازار، سیدنظام الدین موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست مشترک امروز صبح مجلس و دولت اظهارداشت: به مناسبت روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس در این هفته دو نشست مشترک مجلس با قوه قضاییه و دولت برگزار شد.

وی افزود:امروز از ساعت ۷ صبح نشست مشترک بین مجلس و دولت آغاز گردید و تا دقایقی پیش ادامه داشت. هماهنگی برای حل دغدغه‌ها و مسائل اقتصادی کشور از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه هم مسئولان دولتی و هم نمایندگان به هماهنگی بین قوای مختلف و حرکت رو به جلو در زمینه اقتصادی به منظور حل مشکلات معیشتی مردم تأکید داشتند گفت: بحث و بررسی پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد. هم مجلس و هم دولت به هماهنگی برای تدوین بودجه‌ای با کمترین کسری و توجه به عدالت و آمایش سرزمینی تأکید کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نشست مشترک روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، اقتصادی و جهش تولید به اظهار نظر پرداختند. از سوی دولت نیز وزیر نفت، معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی را به نمایندگان ارائه کردند.

موسوی با اشاره به اینکه صحبت‌ها عمدتا ناظر به هم افزایی دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم بود افزود:همان طور که رئیس مجلس در جمع بندی خود تأکید کردند مسائل اقتصادی به عنوان موضوع و چالش اصلی اول کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. مباحث مربوط به آب و موضوع جمعیت از دیگر مطالب مطروحه در این جلسه بود.

وی گفت: هم دولت و هم مجلس به تلاش برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ به نحوی که کمترین کسری را داشته و رشد اقتصادی قابل قبولی را به ارمغان بیاورد، تأکید داشتند.

موسوی ادامه داد:سه تن از نمایندگان مجلس نیز در این جلسه اظهار نظر کردند و در این جلسه عملکرد ۱۰۰ روز آغازین دولت مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس بر همراهی و همگامی مجلس با دولت جهت رفع مشکلات مردم تأکید کردند. مجلس در حوزه قانون گذاری به وظایف قانونی و نظارتی خود عمل خواهد کرد و در عین حال همراه دولت خواهد بود.

موسوی گفت:نمایندگان نیز در این نشست دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند. آنچه که دریافت کردیم دولت اراده جدی برای حل مشکلات مردم داشته و در این مسیر مجلس نیز آن را همراهی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: هم رئیس مجلس و هم رئیس جمهور بر ادامه این نشست‌های مشترک تأکید داشتند و ان شاءالله این جلسات ادامه خواهد داشت.
موسوی در پایان گفت:در این جلسه عمده مسائل مطروحه در خصوص مشکلات اقتصادی بود و در خصوص مذاکرات بحثی به طور جدی مطرح نشد. ما معتقدیم که مشکلات کشور در داخل نیز قابل حل است و دنبال راهکارها باید در داخل باشیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha