۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های سرمایه گذاری زنجان اختصاص یافت
استاندار زنجان:

۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های سرمایه گذاری زنجان اختصاص یافت

زنجان- استاندار زنجان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۹۰ توافق برای اجرای طرح‌ها انجام شد و در این میان پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای پیشبرد طرح‌های سرمایه گذاری به تصویب رسید. 

به گزارش بازار، محسن افشارچی شامگاه سه شنبه از طریق صفحه مجازی خود در ایسنتاگرام به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان زنجان پرداخت و گفت: قبل از سفر پروژه‌ها برای طرح و پیگیری در سفر رئیس جمهوری به استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه جلساتی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاونان وزیران برگزار و اولویت بندی و تقسیم بودجه انجام شد،اظهار کرد: در این جلسات تمرکز بر طرح‌های نیمه تمام برای پروژه‌های دارای ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان بود.

استاندار زنجان به سامانه دریافت نظرات و درخواست‌های مردمی در استان زنجان قبل از سفر اشاره کرد و ابراز داشت:۵۰ هزار درخواست و مکاتبه مردمی در استان ثبت شد و در دست پیگیری است. 

افشارچی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری ۹۰ توافق برای اجرای طرح‌ها در استان انجام شد،تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که طی امسال تا سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت و علاوه بر این اعتبار، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای پشبرد طرح‌های سرمایه گذاری استان به تصویب رسید. 

وی با بیان اینکه برای گاز رسانی به ۳۸ روستا در استان ۱۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، تاکید کرد:  ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهری در استان تخصیص یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان اختصاص داده شد،گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان در نظر گرفته شد که این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۲ اجرایی و تمام خواهند شد.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه راهسازی، ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان قزوین اختصاص یافت، افزود: در جهت تکمیل قطعات ۲، سه و چهار باند دوم محور سلطانیه – خدابنده – کبودرآهنگ نیز برای جذب اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان توافق شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه محور سه راهی طارم – منجیل نیز ۱۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد،ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان نیز برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان اختصاص یافت.

استاندار زنجان تصریح کرد: بخشی از هدف ما در استان توسعه بخش خدمات است و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شد. 

افشارچی با بیان اینکه مخاطره اول استان موضوع آب است،افزود:  قرار شد برای تکمیل دو  سد بلوبین و مراش با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶، از طریق مشارکت بانک‌ها و تعهد دولت، به ترتیب برای سد مراش ۲۷۷ میلیارد تومان و برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.

وی گفت: همچنین برای آبرسانی آب سد مراش به شهر دندی و روستاهای مسیر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

استاندار زنجان بیان داشت: برای احداث ۱۰ سد معیشتی در استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و برای تجهیز بیمارستان خیرساز ۱۴۷ تختخوابی ولیعصر هم ۱۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha