۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
حقوق مناطق شهری چین همچنان در حال افزایش است| فناوری برترین فیلد کاری پکن

حقوق مناطق شهری چین همچنان در حال افزایش است| فناوری برترین فیلد کاری پکن

حقوق سالانه افرادی که در مناطق شهری چین به خصوص در شرکتهای خدمات نرم افزاری و فناوری اطلاعات کار می کنند، در چند سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است.

به گزارش بازار، کارکنان خدمات انتقال اطلاعات، نرم افزار و فناوری اطلاعات در واحدهای اداری و شرکت های غیرخصوصی بیشترین درآمد را در سال ۲۰۲۰ کسب کردند به طوری که میانگین دستمزد سالانه آنها در سال گذشته بیش از ۱۷۷۵۰۰ یوان بوده است.

حقوق سالانه افرادی که در مناطق شهری کار می کنند، در چند سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است، به طوری که افرادی که در خدمات نرم افزاری و فناوری اطلاعات خدمت می کنند، بالاترین حقوق سالانه با میانگین دستمزد بیش از ۱۰۰ هزار یوان (۱۶۰۰۰ دلار)  را در چین به دست آورده اند.

بر اساس سالنامه ای که توسط اداره ملی آمار در این ماه منتشر شد، کارکنان واحدهای غیرخصوصی شهری و شرکت ها با افزایش ۹.۸ درصدی در سال ۲۰۱۹ و ۱۱ درصدی در سال ۲۰۱۸، شاهد افزایش ۷.۶ درصدی حقوق سالانه خود در سال گذشته بوده اند.

کارکنان خدمات انتقال اطلاعات، نرم افزار و فناوری اطلاعات در واحدهای اداری و شرکت های غیرخصوصی نیز بیشترین درآمد را کسب کردند و میانگین دستمزد سالانه آنها در سال گذشته بیش از ۱۷۷۵۰۰ یوان گزارش شده است.

آنها در رتبه بندی حقوق و دستمزد که توسط کسانی که در خدمات تحقیقات علمی و فناوری در بخش غیرخصوصی هستند، دنبال شدند که میانگین دستمزد سالانه آنها حدود ۱۴۰ هزار یوان بود. مشاغل مرتبط با امور مالی که به طور سنتی بهترین موقعیت های درآمدی را دارند، در بخش غیر خصوصی با دستمزد سالانه حدود ۱۳۳۴۰۰ یوان در سال در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش آماری، بخش‌های غیرخصوصی عملکرد بهتری نسبت به بخش‌های خصوصی داشتند. در بخش‌های غیرخصوصی، متوسط ​​دستمزد سالانه کارمندان در هشت استان و منطقه، از جمله پکن، شانگهای و منطقه خودمختار تبت، از ۱۰۰هزار یوان فراتر رفت و مردم پکن در سال گذشته بیشترین درآمد را از آن خود کردند.

با این حال، هیچ یک از شرکت های خصوصی در این هشت استان و منطقه، به کارکنان خود حقوق سالانه به میزان ​​۱۰۰ هزار یوان پرداخت نکردند. طبق این سالنامه، آنهایی که در پکن مشغول به فعالیت هستند، در سال گذشته بیشترین درآمد یعنی بیش از ۹۰ هزار یوان کسب کردند.

بررسی‌ ها و گزارش‌ها نشان داده‌اند که مشاغلی که به فناوری، آموزش و مهارت‌های کاری بالاتر نیاز دارند، معمولاً هزینه بیشتری دارند. حقوق ها در مشاغل مختلف متفاوت است در حالی که پست های مدیریتی در شرکت های فناوری اطلاعات از بیشترین درآمد برخوردارند.

سطح تحصیلات نیز در تعیین دستمزد سالانه اهمیت دارد، با گزارش اخیری که توسط Zhaopin، یک پلت فرم استخدام آنلاین منتشر شده است، مدارک بالاتر منجر به حقوق بالاتر می شود.

در سه ماهه سوم، به جویندگان کار با مدرک دکترا به طور متوسط ​​حقوق ماهیانه بیش از ۲۵۰۰۰ یوان پیشنهاد شد، پس از آن افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد حدود ۱۷۰۰۰ یوان در ماه و دارندگان مدرک کارشناسی ۱۲۹۰۰ یوان در ماه بودند.

«کائو یوانژنگ» نایب رئیس انجمن اقتصاد کلان چین، در یک مجمع در ماه سپتامبر گفت: میانگین دستمزد کارگران چینی همچنان در حال افزایش است، زیرا نیروی کار کشور کاهش می یابد و تقاضا برای کارگران همچنان قوی است.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha