۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
سنگ اندازی برخی در امور اقتصادی برای بدست آوردن رانت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سنگ اندازی برخی در امور اقتصادی برای بدست آوردن رانت

رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه افرادی در برخی از وزارتخانه‌ها کارشان فقط سنگ‌اندازی است تا بتوانند رانت لازم را به‌دست آورند

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با انتقاد از ادامه افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم همچون مرغ، لبنیات، برنج و...، گفت:در تعیین قیمت کالاهای اساسی عواملی مختلفی مانند فروش نفت، ذخایر ارزی، مسائل روانی و روابط سیاسی و دیگر فاکتورهایی -که در کوتاه مدت نمی‌توان در آن تغییری ایجاد کرد- تبعیت می‌کند هرچند مردم توقع داشتند با روی کار آمدن دولت جدید، گشایشی ایجاد شود اما به نظر من باید نگاهی عاقلانه به شرایط فعلی اقتصاد کشور داشت.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور اکنون در حال مذاکرات هسته ای است، اما میزان فروش نفت، خیلی افزایش پیدا نکرده و تغییر خاصی در منابع ارزی ایجاد نشده، همچنین بخش عمده‌ای از طلب‌های ما از کشورهای خارجی بازنگشته است، لذا نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار تغییری جدی در اقتصاد داشت.

گرانی‌ها غیرقابل تحمل شده و مردم حق گلایه و نارضایتی دارند
وی افزود: اگرچه گرانی‌ها غیرقابل تحمل شده و مردم حق گلایه و نارضایتی دارند اما باید به دولت فرصت داد و با ایجاد اجماع ملی،   پشت دولت در مذاکرات هسته‌ای ایستاد و اجازه ندهیم غربی‌ها ما را دچار تشتت کنند و در عین حال مجلس به دولت و وزراء کمک می‌کند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی با توجه به آغاز مذاکرات
رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه اقتصاد هر کشوری تابع عوامل مهمی مانند میزان درآمد، میزان ذخایر ارزی، میزان صادرات و... است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مذاکرات آغاز شده است امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی بیشتر شده است.

برخی در امور اقتصادی سنگ‌اندازی می‌کنند تا رانت بدست آورند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی عوامل داخلی که منجر به بهم ریختن بازار و افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌شوند، گفت: متاسفانه افرادی در برخی از وزارتخانه‌ها کارشان فقط سنگ‌اندازی است تا بتوانند رانت لازم را به‌دست آورند، همچنین در کشور برخی قوانین موازی و دست و پاگیری وجود دارد که در اموری مانند صادرات و واردات مردم را کلافه کرده، ضمن آنکه درآمد ارزی محدود موجود، ناعادلانه توزیع شده لذا باید این عوامل را در کنار تحریم‌های خارجی، دلیل به وجود آمدن شرایط کنونی اقتصادی دانست.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha