۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
تداوم تعطیلی کارخانه‌های قدیمی مازندران| باغات تک نخ ویلا شد
بازار گزارش می‌دهد؛

تداوم تعطیلی کارخانه‌های قدیمی مازندران| باغات تک نخ ویلا شد

ساری- روند تعطیلی کارخانه های قدیمی، کارگران واحدهای تولیدی را در مناطق مختلف استان مازندران زمینگیر و بیکار کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: درحالی برخی از کارخانه‌های قدیمی و با سابقه در مناطق مختلف استان مازندران تعطیل و چرخشان از حرکت باز می‌ایستند که مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، شعار و وعده متولیان امر به شمار می‌رود.

طی سال جاری چراغ برخی کارخانه‌های قدیمی مازندران از جمله ریسندگی، تولید لبنیات در مناطق مختلف استان خاموش شد و صدها کارگر این کارخانه‌ها خانه نشین شدند.

یک کاربر و کارگر یکی از شرکت‌های تولیدی در غرب مازندران با ارسال ویدئویی در فضای مجازی اظهار داشت: کارخانه قدیمی ریسندگی نخ به دلیل فروختن زمین و ساخت و ساز غیرمجاز تعطیل و کارگران از کار بیکار شدند.

به گفته این کارگر، کارخانه قدیمی دارای ۴۰ سال سابقه فعالیت بوده و پس از این همه سال کارگران آن بیکار شدند و به رغم پیگیری متولیان هنوز اقدامی مناسب صورت نگرفته است.

در بابل نیز کارخانه لبنیاتی با فعالیت ۱۵ ساله به دلیل انبوه بدهی به دستگاه‌های مختلف از جمله بانک و بیمه بسته شد و کارگران آن در پی دریافت مقرری بیکاری هستند.

یک کارگر فعال در شرکت لبنیاتی بابل با اظهار اینکه کارگران زیادی در قالب راننده و همکار در این شرکت فعال بودند، گفت: این شرکت با سابقه ۱۵ ساله از مدتی پیش تاکنون تعطیل است.

تداوم تعطیلی کارخانه‌های قدیمی مازندران| باغات تک نخ ویلا شد

وی بدهی به دستگاه‌های مختلف از جمله بانک را دلیل تعطیل ذکر کرد.

ماجرای تعطیلی شرکت لبنیاتی در بابل
معاون وصول مطالبات بانک کشاورزی نیز با بیان اینکه به این کارخانه لبنیاتی از سال ۸۶ تسهیلات پرداخت شد، گفت: رقم تسهیلات تا ۹۵ حدود ۳۱ میلیارد ریال بوده است.

جانباز در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: همچنین از سال ۹۰ تا ۹۷ مساعدت‌های لازم به عمل آمد و طبق توافق با شرکت قرار بود تا پایان شهریور ۱۴۰۰ با تقسیط دو میلیارد تومان بدهی را پرداخت کند و در حال حاضر هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این شرکت بدهکار است و شرکت نتوانست در مدت قانونی از امتیاز تقسیط استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعطیلی شرکت ارتباطی به بانک ندارد و از خردادماه درب کارخانه بسته شد و هنوز اقدام اجرایی نکردیم.

جانباز یادآور شد: در صورت همکاری شرکت آمادگی لازم داریم تا حمایت به عمل آوردیم.

تک نخی ها درپی تغییر کاربری هستند
در نوشهر نیز کارخانه تک نه شمال با داشتن ۲۵۰ کارگر و ۴۰ سال فعالیت در زمینه ریسندگی بسته شد و مدیران کارخانه درپی تغییر کاربری و فروش اراضی هستند. سعید یزدانی فرماندار نوشهر در گفتگو با خبرنگار بازار کارخانه تک نخ را از شرکت‌های خوب در سطح استان بیان کرد و گفت: این کارخانه با ۲۵ اشتغال دارای ۱۳ خط تولید است.

وی با بیان اینکه کارخانه نیازمند نوسازی تجهیزات است، افزود: تجهیزات کارخانه با قدمت ۳۰ ساله مستهلک شده و برای نوسازی آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

در عین حال علیرضا یوسف نژاد معاون امور صنایع صمت مازندران نیز درباره تعطیلی کارخانه ریسندگی در نوشهر گفت: این کارخانه تولیدکننده نخ استرج بوده و مدیریت این کارخانه از هفت سال قبل با مشکلات مالی روبرو شدند.

تداوم تعطیلی کارخانه‌های قدیمی مازندران| باغات تک نخ ویلا شد

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه طلبکاران از مدیر کارخانه شکایت کرده و این واحد به صورت کارمزدی مشغول فعال بود، افزود: برای رفع مشکل آن با حضور دادستان و نمایندگان بانک‌ها مهلتی به کارخانه داده می‌شود ولی مدیران تصمیم به توقف فعالیت آن می‌گیرند.

وی درباره تغییر کاربری کارخانه با اظهار اینکه مدیران کارخانه انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند، گفت: این کارخانه دو هکتار وسعت دارد و یک هکتار آن که به شکل باغ بوده در سال‌های قبل به دلیل بدهی بانکی واگذار شده بود و مدیران در پی تغییر کاربری یک هکتار باقیمانده هستند.

مدیران کارخانه انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند، این کارخانه دو هکتار وسعت دارد و یک هکتار آن که به شکل باغ بوده در سال‌های قبل به دلیل بدهی بانکی واگذار شده بود و مدیران در پی تغییر کاربری یک هکتار باقیمانده هستند

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه کارخانه ریسندگی نیازمند نوسازی ماشین آلات و صنایع است، گفت: ما با تغییر کاربری مخالف هستیم و تلاش می‌کنیم این شرکت حفظ شود.

اگرچه تعطیلی برخی کارخانه‌های قدیمی در مناطق مختلف مازندران وجود دارد اما در سال جاری با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی و قضائی، از مزایده و تعطیلی ۶۴ بنگاه اقتصادی در استان مازندران جلوگیری شد، امسال ۱۱۲ پرونده واحدهای تولیدی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شد که با ورود دستگاه قضائی مشکلات و موانع ۶۴ واحد تولیدی برطرف شده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha