۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
 ضرورت توجه کمیسیون جهش تولید به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

ضرورت توجه کمیسیون جهش تولید به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: طرح‌های کوچک و بزرگ اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کم برخوردار در فایل‌ها و کشوهای بوروکراسی اداری به تاریخ می‌پیوندند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین محمدصالحی دارانی در صحن علنی امروز (سه شنبه، ۹ آذرماه) در نطق میان دستور با گرامیداشت ۵ آذرماه، روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس و همچنین سالگرد شهادت شهید فخری زاده، گفت: متاسفانه همچنان طرح‌های کوچک و بزرگ اشتغال زایی در مناطق محروم و کم برخوردار در سازمان‌های مختلف دست به دست می شود و در فایل ها و کشوهای بوروکراسی اداری به تاریخ می پیوندند؛ لازم است کمیسیون جهش تولید در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان آب منطقه ای و وزارت نیرو با اخطار به صاحبان پروانه بهره برداری آب و چاه های عمیق کشاورزی برای تمدید پروانه با فشار بر گرده کشاورزان درصدد افزایش قیمت برق و هزینه های هنگفت بالاسری هستند در غیر این صورت عدم تمدید پروانه را در دستور کار دارند که در این وضعیت سخت اقتصادی کشاورزی نیز به خاطره ها خواهد پیوست.

 نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس یازدهم یادآور شد: در برخی شهرستان ها هزینه انشعاب آب خانگی به صورت غیراصولی افزایش یافته و خارج از توان مردم است؛ لازم است وزارت نیرو در رابطه با دو مورد اخیر با جدیت ورود کند و به داد کشاورزان و مردم محروم برسد.

صالحی دارانی افزود: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی مدتی است باجه خود را در شهرستان بویین میان دشت تعطیل کرده و این موضوع با مصداق خدمت رسانی به مناطق دورافتاده و کم برخوردار سازگاری ندارد؛ از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنم هر چه سریع تر در راه اندازی مجدد این باجه تلاش کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دهستان محروم مصیر در پشت کوه دوم شهرستان فریدون شهر استعداد و استحقاق تبدیل به بخش داری را دارد و لازم است وزارت کشور برای محرومیت زدایی در این منطقه همکاری ویژه داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان هنوز پرداخت نشده است، گفت: این عزیزان را بیش از این چشم انتظار دریافت حق قانونی و معوق خود نگذارید.

 نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس یازدهم افزود: نیروی سربلند انتظامی با تقدیم شهدای والامقام خویش در راه حفظ امنیت و اقتدار کشور پیوسته از خود رشادت نشان داده است اما در اغتشاشات با تحریک و مداخله بیگانگان و سرسپردگان متاسفانه تعداد زیادی از عزیزان حافظ امنیت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و مظلومانه و بی دفاع آسیب دیدند؛ لازم است مجلس در طرح ها و لوایح، برنامه ای در دفاع از این عزیزان سرافراز داشته باشد.

صالحی دارانی یادآور شد: به پایان سال نزدیک می شویم و باید بودجه ۱۴۰۱ بررسی شود اما بسیاری از سازمان ها هنوز مناقصات بودجه ۱۴۰۰ را برگزار نکردند؛ چرا طرح های مربوط به وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت در شهرستان های فریدن و چادگان، فریدون شهر، بوئین و میاندشت همچنان معطل تشریفات مناقصه است؟ با پیگیری مستمر و نظارت از سوی مجلس هر گونه کوتاهی در این زمینه را تا رسیدن به نتیجه دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حدود ۶۰ روستا در پشت کوه فریدون شهر از نعمت گاز طبیعی محروم هستند و لازم است وزارت نفت در خدمت به مردم بختیاری در این منطقه با گازرسانی به روستاها برگ زرینی بر افتخارات خود در دولت کار و کرامت بیافزاید.

وی یادآور شد: در فضای اقتصادی کشور اگر دولت کالایی را ۵۰۰ تومان افزایش دهد شرکت ها و واسطه ها قیمت آن را تا چند برابر می رسانند؛ با کدام توجیه قیمت هر متر مربع زمین در یک منطقه صنعتی از ۷۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان می رسد؛ اگر شرکت های خصوصی لجام گسیخته اند شرکت ها و موسسات دولتی که باید تحت کنترل دولت باشند؛ امیدواریم که دولت با تمام مساعی و تلاش خود برای کنترل تورم در این عرصه مهم و در کمک به محروم مردم تلاش کند و موفق باشد.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha