۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
ضرورت اجرای سند آمایش سرزمینی| صادرات پسته با مشکل روبرو شده است
نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

ضرورت اجرای سند آمایش سرزمینی| صادرات پسته با مشکل روبرو شده است

نماینده مردم رفسنجان گفت: هر کسی که صدای بلندتر و لابی تقوی‌تری داشته باشد می تواند به نتیجه برسد، به طور مثال در برخی استان‌ها فرودگاه راه‌اندازی می‌شود اما پروازی انجام نمی‌شود یا مسافری ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین جلالی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزارت نیرو گفت: مواد ۲۷ و ۲۸ قانون جامع آب باید اصلاح شود. مشکلات موجود در این زمینه حوزه صنعت حل شده اما در بخش کشاورزی حل نشده مانده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باغات پسته رفسنجان و انار به دلیل عدم انتقال آب با مشکل روبرو هستند، افزود: در حال حاضر خشکبار پس از صادرات باید در قالب پیمان‌سپاری ارزی و با ارز نیمایی محاسبه می‌شود، حال این سوال ایجاد می‌شود که با ارز نیمایی چه میزان خشکبار صادر می‌شود، باید خشکبار از این قانون معاف شود چرا که صادرات پسته با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها زندگی مردم، بازار، تولیدکننده، صادرات و کارخانه‌ها را با مشکل روبرو کردند، ادامه داد: باید راهکاری برای سودهای بسیار بانک‌ها پیش‌بینی شود، بانک مرکزی اصلاحیه بودجه سال ۹۵، بند ۳۵ را اصلاح کند، در آن زمان حدود ۲۷ میلیون پرونده مختومه اعلام شد که در حال حاضر تعداد پرونده‌ها شدت پیدا کرده می‌توان با تسعیر نرخ ارز این مشکل را حل کرد.

جلالی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین در کشور وجود ندارد، ادامه داد: هر کسی که صدای بلندتر و لابی تقوی‌تری داشته باشد می تواند به نتیجه برسد، به طور مثال در برخی استان‌ها فرودگاه راه‌اندازی می‌شود اما پروازی انجام نمی‌شود یا مسافری ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران ایر با مشکل روبرو شده، ادامه داد: در برخی استان‌ها ۳ اورژانس هوایی راه‌اندازی شده اما برخی دیگر از استان‌ها حتی یک اورژانس هوایی ندارند، در حال حاضر که دولت انگیزه دارد تا توزیع عادلانه انجام دهد باید سند آمایش سرزمینی انجام شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha