۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
چرا کارگروه اشتغال در سطح ملی و استانی تشکیل نمی‌شود
نماینده مردم علی آباد در مجلس:

چرا کارگروه اشتغال در سطح ملی و استانی تشکیل نمی‌شود

ما در سطح کشور کارگروه اشتغال داریم که در سطح ملی رئیس جمهور و در سطح استانی، استاندار ریاست این کارگروه را برعهده دارد و در این کارگروه‌ها دو ناظر وجود دارد در حالی که این موارد انجام نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: گزارش مهمی در مجلس قرائت شد اما متأسفانه وزیر امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجلس خارج شدند لذا لازم بود که آنها نیز به تذکرات نمایندگان گوش داده و به آنها پاسخ می‌دادند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری موضوع مهمی است که متأسفانه طلاق، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها نیز ریشه در اقتصاد و اشتغال دارد اما متأسفانه توجهی به این امر صورت نگرفته است.

وی افزود: در تبصره ۱۴ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، ۵۰ هزار میلیارد تومان علیرغم مخالفت دولت قبل با پیشنهاد کمیسیون تلفیق، موافقت مجلس صورت گرفت که در تبصره ۱۸، ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان در نظر گرفته شد و در تبصره ۱۴ نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتند.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: ما در سطح کشور کارگروه اشتغال داریم که در سطح ملی رئیس جمهور و در سطح استانی، استاندار ریاست این کارگروه را برعهده دارد و در این کارگروه‌ها دو ناظر وجود دارد در حالی که این موارد انجام نشده است و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید و اشاره داشته اند.

نوروزی افزود: ۸ هزار میلیارد برای بخش کشاورزی دیده شده است که می‌تواند فرصت‌های خوبی در زمینه توسعه امر کشاورزی ایجاد کند لذا لازم است اینگونه طرح‌ها در مجلس در اولویت قرار گیرند و طرح‌هایی که مهم نیستند در اولویت کاری مجلس قرار نگیرند.

وی خاطر نشان کرد: ما ۲۷ هزار میلیارد اعتبار قرض‌الحسنه گذاشته‌ایم لذا باید از کارآفرینی، از طرح‌های دانش‌بنیان و نخبگان حمایت صورت گیرد که در این خصوص وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید توجهات لازم را به این امر داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha