۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
جزئیاتی از اولین مبادله تجاری در چارچوب اینستکس
وال‌استریت ژورنال مدعی شد؛

جزئیاتی از اولین مبادله تجاری در چارچوب اینستکس

یک رسانه آمریکایی جزئیاتی از اولین مبادله تجاری بین اتحادیه اروپا و ایران در چارچوب سازوکار مالی موسوم به «اینستکس» را منتشر کرد.

به گزارش بازار به نقل از وال‌استریت ژورنال، نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی درباره جزئیات اولین مبادله تجاری بین اتحادیه اروپا و ایران در چارچوب سازوکار مالی موسوم به اینستکس، مدعی شد که این مبادله که روز گذشته به انجام رسیده، ارتباطی با تجهیزات و اقلام پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا در ایران نداشته است.

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود مدعی شده است: «اقلام فروخته شده که ارزش آنها در حدود ۵۰۰ هزار یورو بوده است، ارتباطی با [مقابله با] ویروس کرونا در ایران ندارد. اگرچه جزئیات بسیار کمی درباره این تراکنش مالی در دسترس ما قرار دارد، اما منابع آگاه می‌گویند که تجهیزات و اقلام مذکور مربوط به درمان بیماری‌های خونی است و از یک شرکت آلمانی خریداری شده است. »

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، فرآیند این مبادله تجاری چندین ماه به طول انجامیده و گفته می‌شود که دولت آمریکا از انجام این مبادله اطلاع نداشته است و اندکی پس از پایان یافتن تراکنش، از آن مطلع شده است. »

کد خبر: ۱۲٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha