۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
دفتر مستقل اتحادیه آبزیان استان هرمزگان افتتاح شد
با حمایت اتاق بازرگانی هرمزگان؛

دفتر مستقل اتحادیه آبزیان استان هرمزگان افتتاح شد

هرمزگان- دفتر مستقل اتحادیه آبزیان استان هرمزگان با حضور رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان، رئیس اتحادیه آبزیان و پرورش دهندگان هرمزگان در حاشیه افتتاح این دفتر اظهار داشت: این اتحادیه ۱۲ سال پیش در استان راه اندازی شده است که با حمایت های اتاق بازرگانی هرمزگان به ویژه ریاست اتاق امروز صاحب دفتر مستقل و در خور شان فعالان اقتصادی این حوزه شد.

وی افزود: فضای بسیار خوب و گسترده ای برای چشم انداز تولید ۲۰۰ هزار تن میگو و ۵۰ هزار هکتار زیر کشت و همچنین ۲۰۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس و ماهی خاوریاری، تیلاپیا، تحقیق و برنامه ریزی برای تولید صدف و خرچنگ و سایر محصولات دریایی در استان فراهم شد.

رئیس اتحادیه آبزیان و پرورش دهندگان هرمزگان گفت: از آنجایی که این یک زنجیره تولید ارزش است، باید تمامی بخش ها در این زنجیره ارزش باهم کار کنند. اتحادیه نیز در این زمینه سعی کرده تجمیعی را از بدو تولید نهاده ها تا انتها (از صید تا بازار) برنامه ریزی داشته باشد.

بازرگان ادامه داد: از سال گذشته که این کار به صورت جدی شروع شده است آثار و نتایج بسیار خوبی را در برداشته و موفق شدیم میگو را در کنار بیماری، بدون هیچگونه آسیبی پرورش دهیم و به میزان تولیدات بسیار خوبی دست یافتیم و منعفت آن نصیب تمامی زیربخش ها شد.

وی به مناطق مستعد استان هرمزگان در زمینه پرورش محصولات دریایی اشاره داشت و بیان کرد: پرورش آبزیان در بخش های صید در دریا، ساحل و فراساحل انجام می شود، در دریا همان شیوه پرورش ماهی در قفس است.

بازرگان گفت: درحال حاضر حدود ۲۵ هزار تن میگوی پرورشی در حدود ۸ هزار هکتار درحال انجام است و که در دوره جدید به ۱۲ هزار هکتار افزایش خواهد یافت. البته در چشم انداز، ۵۰ هزار هکتار تعیین شده که در برنامه آینده تحقق می یابد.

وی ابراز داشت: تولید ماهی در قفس نیز درحال حاضر ۶ هزار تن است که در مدت زمان چهار سال آینده به ۵۰ هزار تن افزایش خواهد رسید و دیدگاه مان برای تولید ماهی در قفس ، ۲۰۰ هزار تن برای سواحل استان است.

رئیس اتحادیه آبزیان و پرورش دهندگان استان هرمزگان با اشاره به میزبانی اتاق بازرگانی بندرعباس از سفیر کشور هند گفت: سالهاست از تخصص کارشناسان هندی در حوزه پرورش آبزیان بهره می بریم و همچنین تبادل اطلاعات علمی و تفاهم نامه با ایتالیا و همچنین پرتغال داریم و این تبادل با کشور نروژ و سایر کشورهای دنیا گسترش خواهد یافت. سیستمی طراحی شده که هر لحظه می توانیم با کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم.

بازرگان گفت: در حال حاضر، محصولات دریایی تولید شده در استان هرمزگان به صورت منجمد و گرم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم و امکاناتی در فرودگاه بندرعباس مجهز خواهد شد تا بتوانیم ماهی تازه را همه کشورهای دنیا صادر کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha