۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
پایان دور اول مذاکرات وین

پایان دور اول مذاکرات وین

دور اول مذاکرات رفع تحریم‌های ایران که از ساعاتی قبل در وین آغاز شده بود، پایان یافت.

به گزارش بازار، دور اول مذاکرات رفع تحریم‌های ایران که از ساعاتی قبل در وین آغاز شده بود، پایان یافت. در این مذاکرات، نمایندگانی از ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه، ‌ انگلیس و معاون «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» حضور دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز مذاکرات گفته بود جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حاضر شده تا به یک توافق خوب برسد، اما درخواست‌های فرابرجامی را نخواهد پذیرفت.

سیاست دولت سیزدهم از آغاز کار خود، تاکید بر حضور در پای میز مذاکره‌ و استقبال از توافقی که نتیجه آن رفع ملموس و عملی همه تحریم‌های ضدایرانی باشد، اعلام شده است.

در سال پایانی دولت دوازدهم و با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا، مذاکرات احیای برجام و بازگشت آمریکا به برجام آغاز شد که پس از ۶ دور مذاکره به نتیجه نرسید.

ایران سال ۹۴ به همه تعهدات برجامی خود عمل کرد اما سه سال و نیم پیش، آمریکا از برجام خارج شد و طرف‌های اروپایی برجام نیز حاضر به عمل به تعهدات خود و رفع تحریم‌های ایران نشدند.

همزمان با آغاز مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، رایزنی انگلیس با صهیونیست‌ها به جریان افتاد.

وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی در یک یادداشت مشترک بر ضرورت مقابله با ایران تاکید کردند. «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که قرار است با هم ملاقات کنند، در این یادداشت مدعی شده‌اند، برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای شبانه روز تلاش خواهند کرد. آن‌ها همچنین نوشته‌اند آماده هستند تا با همکاری شرکایشان با آنچه جاه‌ طلبی ایران خوانده‌اند مقابله کنند.

همزمان کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، یکی از اهداف دیدارهای وزیر خارجه این رژیم را، اطمینان از پابرجا ماندن تحریم‌های بانکی ایران، دانسته است.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha