۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
روابط ایران و سوریه راهبردی است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

روابط ایران و سوریه راهبردی است

سخنگوی وزارت امور خارجه، روابط ایران و سوریه را روابطی با ابعاد راهبردی برشمرد و گفت: یکی از این ابعاد روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور بوده که با رویکرد دیپلماسی اقتصادی در دولت شکل گرفته است.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در خصوص برگزاری نمایشگاه تجاری ایران در سوریه و حضور پرنگ بخش خصوصی در این نمایشگاه و نقش وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها در توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه و توسعه دیپلماسی اقتصادی گفت: در هفته‌ای که گذشت وزارت امور خارجه یک جلسه مستقل با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشت و هر دو وزیر با یکدیگر دیدار داشتند.

وی گفت: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و مدیرکل‌های مرتبط با این موضوع، در جلسه حاضر بودند و تمرکز جلسه نیز بر نقشه راه گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و سوریه بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه روابط ایران و سوریه، روابطی با ابعاد راهبردی است، اظهار داشت: یکی از این ابعاد روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و سوریه است که با رویکرد جدیدی که در حوزه دیپلماسی اقتصادی در دولت شکل گرفته و وزارت امور خارجه مأموریت‌های جدیدی برای خود، سفارتخانه‌ها و سفرا تعیین کرده است.

خطیب زاده تصریح کرد: سفارت ایران در سوریه نیز در همین چارچوب برنامه‌ها را تنظیم کرده و خیلی خوشحال هستیم که وزارت صمت نیز در این مسیر همکاری‌های لازم را اعمال کرده است.

وی گفت: امیدواریم در سفر وزیر صمت به سوریه شاهد توافقات و پروژه‌های مشترک بیشتری میان دو کشور باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دیپلماسی اقتصادی یعنی اولویت دادن به همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای برای ارتقاء روابط میان دو یا چند کشور و همچنین وارد کردن کشورها در روابط نهادینه شده است لذا آنچه بین ایران - سوریه، ایران - عراق و ایران با سایر کشورها انجام می‌شود با رعایت مختصات بومی و مختصات آن کشورها در سایر کشورها نیز در حال طراحی و پیگیری است.

خطیب زاده در ادامه گفت: ما امروز اولویت خاصی را به روابط تجاری و دیپلماسی اقتصادی با آفریقا داریم و این یعنی روابط با همسایگان تنها اولویت اصلی ما نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی متوازن را پیش گرفته و در این سیاست خارجی متوازن حتی روابط ما با کشورهای پر ظرفیتی مانند قاره آفریقا در اولویت قرار دارد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه با حضور ۱۴۶ شرکت ایرانی در حوزهای دارویی، ماشین آلات، کشتیرانی، خدمات آب، منسوجات، خدمات الکترونیکی، خدمات فنی مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان از امروز (دوشنبه) تا روز پنجشنبه به مدت چهار روز در شهر دمشق برپاست.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha