۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی نقشی اساسی و جایگاهی محوری دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی نقشی اساسی و جایگاهی محوری دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های اقتصادی نقش اساسی و جایگاهی محوری دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی، در خصوص حضور رئیس جمهور در اجلاس منطقه ای "اکو" گفت: دبیرخانه این سازمان در تهران است و از گذشته کشورمان نقشی اساسی در این پیمان داشته و در واقع این سازمان پیمانی است بین کشورهای همسایه ایران جهت توسعه روابط اقتصادی.

وی افزود: باتوجه به تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه روابط با همسایگان و همینطور نگاه به شرق "اکو "یکی از محوری ترین سازمان ها برای این امر است از همین جهت سفر رئیس جمهور به آسیای میانه و تاجیکستان و پیوستن به شانگهای و همچنین سفر به ترکمنستان برای تقویت همکاری ها در "اکو"را به فال نیک می گیریم و امیدواریم از مسیر رفع موانع، روابط تقویت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در خصوص افزایش کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی گفت: سازوکار عضویت در این سازمان شکل خاصی دارد اما مطلع هستیم نگاه مثبتی نسبت به عضویت کشورهای دیگر در آن وجود دارد که در زمان لازم پیگیری خواهد شد و  در خصوص این موضوع طبق سیاست های اعضا  تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha