۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
توافق وزارت راه، استانداری و شهرداری تهران برای تکمیل مترو پرند
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

توافق وزارت راه، استانداری و شهرداری تهران برای تکمیل مترو پرند

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران؛ خلیل محبت خواه از توافق برای تکمیل مترو پرند فی مابین وزارت راه، استانداری و شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت :  از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ بودجه تخصیصی به این پروژه با پی گیریهای شهرداری تهران ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد : شهر جدید پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت واقع شده و بخشی از پروژه مترو پرند در حدفاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در سال ۹۵ و بخش دیگر آن شهرآفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مرداد ۹۶ تکمیل و به بهره‌داری رسیده است.

محبت خواه خاطرنشان کرد: سناریویی که سال گذشته توسط شهرداری تهران پیش‌بینی شده بود  این بود که از دو لاین رفت و برگشت از تهران به سمت پرند، حداقل یک لاین راه‌اندازی شود که عملیات اجرایی یک لاین به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: طی توافق بعمل آمده فی مابین وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری تهران مقرر گردید نسبت به تکمیل مترو پرند اقدامات لازم معمول گردد و استانداری و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی پی گیر این موضوع تا نهایی شدن پروژه باشند.

محبت خواه گفت : در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، استاندار تهران مهندس منصوری به برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به صورت ماهانه تاکید کرد و به موضوعات دیگری از جمله  تعیین موضوع تداخل حریم تهران و اسلامشهر با بخش چهاردانگه، بررسی تداخل حریم شهر چهاردانگه با بخش آفتاب، تدقیق دقیق تر محدوده و حریم شهر چهاردانگه در زمان بازنگری طرح جامع شهر با رعایت مرزبندی های تقسیمات کشوری، تصمیم گیری در خصوص درخواستهای حدودی طرحهای توسعه ای و عمرانی ارسالی ازسوی فرمانداریها و شهرداریهای استان تهران و همچنین تصمیم گیری در خصوص روستاهایی که آرامستان دارند از جمله روستاهای زیوان واقع در بخش فشافویه شهرستان ری و قلعه بها در شهرستان شهریار پرداخته شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha