۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
اختصاص۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت بازآفرینی شهری در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت بازآفرینی شهری در اردبیل

اردبیل- باباخانی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری استان هزینه می شود.

شهرام باباخانی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار ساخت مسکن و احداث ساختمان های دولتی توجه به احیای بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی است تا با اجرای پروژه های پروژه های خدماتی و عمرانی و اجرای طرح های زیرساختی زندگی آرام برای شهروندان فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ارتقای شاخص های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

در ۸ شهر استان اردبیل مطالعات بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی انجام شده است
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در ۸ شهر استان مطالعات بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی انجام شده که شامل ۷۰ محله هدف است تا با همکاری شهرداری ها طرح های بازگشایی معابر، آسفالت کوچه ها، پازل کاری، جدول گذاری، توسعه پارک و احداث مجموعه های ورزشی، بهداشتی و درمانی همراه با توسعه فعالیت های آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

باباخانی ادامه داد: با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سال های اخیر طرح های توسعه دراین بخش اعم از احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری در حال انجام است تا شرایط مطلوبی را برای زندگی شهروندان و ساکنان مناطق مختلف فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برای احیای بافت فرسوده در محلات هدف و شناسایی بافت ناکارآمد در اردبیل ۲۰ محله، مشگین شهر ۱۲ محله، پارس آباد ۱۱ محله و خلخال نیز ۷ محله شناسایی شده تا اجرای طرح های مختلف عمران و آبادانی را در این محلات شاهد باشیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی نیز ۳۰ طرح در محلات مختلف اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال در حال اجراست که ساخت پایگاه سلامت، مدرسه و کلانتری با تامین ۲۰ میلیارد تومان منابع داخلی اجرایی می شود.

مرمت بازار تاریخی اردبیل با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار 
باباخانی از مرمت بازار تاریخی اردبیل به عنوان بنای ارزشمند خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده و یا در مرحله نهایی اتمام قرار دارد، گفت: ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی، خانه بهداشت گلمغان، سرای محله و لایروبی کانال هدایت آب های سطحی و کلانتری محله از جمله این پروژه هاست.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: احداث سالن ورزشی ایران آباد و زمین چمن مصنوعی این منطقه به همراه آسفالت و جدول گذاری محلات عدالت آباد از عمده پروژه های اجرایی در این بخش است.

باباخانی گفت: در مشگین شهر پروژه خیابان امام خمینی، احداث مدرسه ۶ کلاسه در محله حسنعلی دره سی، آسفالت معابر در خیابان شهید مطهری پارس آباد و احیای بازار تاریخی خلخال از جمله پروژه های بازآفرینی است که در مرحله اجرا قرار دارد.

بالیقلوچایی ساماندهی می شود
وی در مورد پروژه ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی با برآورد اولیه ۶ میلیارد تومان بیان کرد: این پروژه اقدام مشترک شهرداری و راه و شهرسازی است که از سال گذشته شروع شده و در فاز اول که در ضلع شررقی رودخانه بالیقلوچایی با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان در حال اجراست، روند اجرا مطلوب است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در محدوده خیابان عطایی ایستگاه سرعین این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصد اجرا شده ولی به دلیل فعالیت عمرانی در پل قدس و کارگاه دایر شده در بستر رودخانه امکان ادامه اجرا وجود نداشت که به محض تکمیل این پل کار ساماندهی ادامه می یابد.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha