۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران وارد سوریه شد
با استقبال وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه؛

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران وارد سوریه شد

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در راس هیات ارشد اقتصادی وارد سوریه شد.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین در فرودگاه دمشق مورد استقبال سامر الخلیل وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه، جمعی از مقامات ارشد این وزارتخانه و نیز مهدی سبحانی سفیر کشورمان در دمشق قرار گرفت.

فاطمی امین در این سفر سه روزه قرار است افزون بر دیدار با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه، با شماری از وزیران سوری از جمله اقتصاد و بازرگانی خارجی، نفت، دارایی، صنایع، تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده دیدار و با آن‌ها درباره راهکارهای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تهران و دمشق گفتگو کند.

شرکت در نشست‌های کمیته‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی دو کشور که با حضور بازرگانان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران دو کشور برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در سوریه خواهد بود.

همچنین قرار است، با حضور وزیر صمت و نیز وزیر اقتصاد سوریه، دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهر دمشق گشایش یابد.
در این نمایشگاه که به مدت ۵ روز برگزار خواهد بود، ده‌ها شرکت تخصصی ایرانی با بیش از ۱۵۰ نفر از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع کشورمان حضور دارند.

برگزاری نشستی با عنوان بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در سوریه و چشم انداز پیش رو بازرگانان ایرانی در حاشیه این نمایشگاه، فرصتی خواهد بود تا طرف سوری با توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و نیز فعالان اقتصادی کشورمان با قوانین جدید سرمایه گذاری در سوریه آشنا شوند.

ناظران می‌گویند در سایه اراده سیاسی دولت‌های دو کشور، زمینه برای آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های دوجانبه فراهم شده است تا ائتلاف راهبردی دو کشور در زمینه اقتصادی نیز همچون میدان دفاعی و مبارزه با تروریسم متجلی شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha