۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
تلاش برای اخذ ردیف اعتباری راه آهن اینچه- شاهرود| ۳ کیلومتر از محور نیاز به تونل دارد
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

تلاش برای اخذ ردیف اعتباری راه آهن اینچه- شاهرود| ۳ کیلومتر از محور نیاز به تونل دارد

گرگان- محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان این که تلاش می کنیم راه آهن اینچه- آزادشهر- شاهرود در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری بگیرد، گفت: در مقطعی از این محور باید سه کیلومتر تونل ایجاد شود.

حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: راه آهن اینچه برون- آزادشهر- شاهرود که راه آهن باری تعریف شده جزو پیشنهادات استان و اتاق بازرگانی به وزیر سابق راه و شهرسازی بوده است. ۳

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: به جای هزینه ۱.۲ میلیارد یورویی برای برقی کردن راه آهن اینچه برون- گرمسار به طول ۸۰۰ کیلومتر می توان این مسیر را با طول حدود ۲۱۵ کیلومتر جایگزین کرد.

وی بیان کرد: این خط از مسیر اینچه برون- آزادشهر- خوش ییلاق به شاهرود رسیده و از این مسیر به طبس و بندرعباس متصل شود که با این کار طول مسیر حدود ۵۵۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت و در هزینه صرفه جویی خواهد شد.

محبوبی اضافه کرد: مطالعات اولیه طرح در سال ۱۳۹۸ انجام شده و مشاور آن را رد یا تایید نکرد و بیان شد که از طرح لحاظ مسافری توجیه ندارد که ما به آن واقف هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: عمده موضوعی که سبب شده این اجرای این محور پیگیری شود برای حمل بار از شمال به جنوب و بالعکس است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با این طرح موافقت کرده و در مقطعی هم قول مساعد داد که اگر این پروژه آغاز شود ما حاضر هستیم در بخش هایی به اجرای آن کمک کنیم.

محبوبی عنوان کرد: این پروژه در سفر وزیر اقتصاد به گلستان هم مطرح و بیان شد که توجیه اقتصادی دارد لذا مقرر شد که مطالعات طرح توسط اتاق بازرگانی گرگان انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ضمن اظهار امیدواری که این طرح در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری بگیرد، اضافه کرد: برآورد اولیه هزینه اجرای طرح در سال ۹۸، حدود دو هزار میلیارد تومان است که هم اکنون اجرای این پروژه به پنج هزار میلیارد تومان هم خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح باید مطالعات به روز شده و نقشه های اجرایی آماده شود که مشکل اساسی ما عبور از البرز بوده و در مقطعی باید سه الی چهار کیلومتر تونل در کوه ایجاد شود که هزینه بر است.

محبوبی گفت: بقیه نقاط کوه و دشت بوده و در نوده خاندوز، خوش ییلاق و سمت شاهرود مشکلی نداریم و تنها محدوده نوده خاندوز به خوش ییلاق است که نیاز به تونل دارد.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha