۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
صندوق اصناف کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صندوق اصناف کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود

یاسوج- عسکری، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای ارائه تسهیلات بدون بهره به بازاریان، صندوق اصناف استان تشکیل می‌شود.

احسان عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: بخش زیادی از منابع بانکی متعلق به بازاریان است و تسهیلاتی که بازاریان از بانکها می گیرند به واسطه نرخ بهره بالا درد سرهای فراوان و ورشکستگیهای متعددی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه ما نهادی به عنوان صندوق یا موسسه ای برای بازار در راستای منافع بازار تشکیل خواهیم داد، افزود: این صندوق توسط خود اصناف و بازاریان با هماهنگی مسئولین تشکیل و بازاریان آن را مدیریت می کنند.

عسکری اظهار داشت: با آورده صندوق و تامین اعتبار آن، تسهیلاتی با نرخ بهره صفر پرداخت می شود.

هیئت مدیره صندوق نیز از میان اعضا انتخاب می شود و پول صندوق نیز به صورت گردشی و نوبتی بین مجموعه می چرخد

وی با بیان اینکه حساب در یکی از بانکها مستقر می شود و نیاز به نیروی کار جدید، مکان و امکانات نداریم، گفت: هیئت مدیره صندوق نیز از میان اعضا انتخاب می شود و پول صندوق نیز به صورت گردشی و نوبتی بین مجموعه می چرخد و فقط اعضا حق دریافت تسهیلات از صندوق را دارند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه تشکیل این صندوق در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به صورت پایلوت و رقابتی آغاز می شود، گفت: دستورالعمل تشکیل این صندوق تدوین شده و ارائه می شود و منابعی نیز به غیر از سپرده ها به صورت بلاعوض برای صندوق تامین می شود.

عسکری اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل این صندوق کک به بازاریان برای دریافت تسهیلات بدون سود و ارائه خدمات به مردم به قیمت کمتر است چرا که اگر بازاریان منتفع شوند به مشتریان خدمات بهتر با قیمت تمام شده کمتر ارائه می دهند.

بخشی از قیمت تمام شده محصولات ما بهره پول است

وی افزود: بخشی از قیمت تمام شده محصولات ما بهره پول است و اگر این بهره در تسهیلات کم باشد قیمتهای تمام شده هم کم می شود و منافع این مسئله به بازرایان و سپس به خود مردم بر می گردد.

عسکری تصریح کرد: هر بخشی که زیر مجموعه اصناف است و قابلیت سازماندهی دارد در این امر شریک است و ما سعی بر این این داریم که منابعی نیز به صندوق تزریق شود.

وی افزود: این موضوع نیاز بازار است و با توجه به اینکه تورم در کشور وجود دارد و آن هم به دلیل این است که ساختار پولی اشکال دارد و ایده آل مدیریت نمی شود، تشکیل این صندوق می تواند به بازاریان و مردم کمک کند.

عسکری تصریح کرد: ما در گام نخست فعالیت صندوق را با افرادی که علاقه مند هستند آغاز می کنیم و کم کم افراد برای این امر تشویق می شوند و به تدریج به این حلقه متصل خواهند شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha