۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
 ایران سالی ۲ میلیارد متر مکعب گاز سوآپ می کند
وزیر نفت:

ایران سالی ۲ میلیارد متر مکعب گاز سوآپ می کند

وزیر نفت در حاشیه توافق سه جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: در این قرارداد ما تقریبا سالانه نزدیک به ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب گاز را از طرف ترکمنستان دریافت خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، جواد اوجی، امروز (سه‌شنبه، هفتم آذرماه) در حاشیه توافق سه جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان که در جریان سفر به عشق آباد ترکمنستان انجام شد، گفت: طی یکماه گذشته ما مذاکرات تنگاتنگی با طرف آذربایجانی و کشور ترکمنستان در بحث انتقال گاز از ترکمنستان به آذربایجان که در حقیقت سوآپ گازی محسوب می‌شود داشتیم که خوشبختانه امروز منجر به این قرارداد سه جانبه شد.

وی افزود: در این قرارداد ما تقریبا سالانه نزدیک به ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب گاز  را از طرف ترکمنستان و منطقه سرخس دریافت خواهیم کرد و از آستارا تحویل آذربایجان می‌دهیم. این قرارداد در حقیقت مناسبات انرژی خوبی است که خوشبخانه امروز این گام برداشته شد و قرارداد بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان به امضاء رسید.

وزیر نفت در خصوص بحث تسویه بدهی ایران به ترکمنستان در خصوص قراردادگازی تصریح کرد: خوشبختانه با راهکارهای خوب وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، بزودی اولین قسط پرداخت ما بابت تسویه بدهی به طرف ترکمنستانی به‌زودی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha