۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
تانزانیا آماده اجرای بسته سیاستی اقتصاد دیجیتال است
رئیس جمهور تانزانیا:

تانزانیا آماده اجرای بسته سیاستی اقتصاد دیجیتال است

رئیس جمهور تانزانیا طی سخنانی گفت که دولت این کشور در مرحله نهایی آماده سازی خود برای اجرای سیاستی است که راه را برای رشد اقتصاد دیجیتال هموار خواهد کرد.

به گزارش بازار، رئیس جمهور تانزانیا طی سخنانی گفت که دولت این کشور در مرحله نهایی آماده سازی خود برای اجرای سیاستی است که راه را برای رشد اقتصاد دیجیتال هموار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور «سامیه سولوهو حسن» در بیستمین کنفرانس بخش مالی (COFI) شرکت کنندگان در دودوما گفت که دولت قبلاً محیطی ایجاد کرده است که به نوآوری تحول دیجیتال اجازه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که "هیچ کس در اقتصاد سایبری عقب نمی‌ماند.

وی خطاب به شرکت کنندگان حاضر در جلسه گفت: ما در حال حاضر نوعی محیط نظارتی داریم که با اطمینان از اینکه کشور ما در این زمینه عقب نمانده است، نوآوری در تحول دیجیتال را امکان پذیر می‌کند.

رئیس جمهور تانزانیا همچنین تاکید کرد: ما در این زمینه به ویژه در بخش مالی که در حال حاضر اکثر معاملات با استفاده از چنین سیستم‌هایی انجام می‌شود، موفق بوده ایم.

رئیس جمهور سامیا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از بانک تانزانیا (BOT) برای در نظر گرفتن درخواست دولت مبنی بر کاهش بهره واقعی بانکی قدردانی کرده و گفت: تابستان امسال از بانک مرکزی درخواست کردم که نرخ سود وام‌ها را کاهش دهد. خوشحالم که این کار انجام شده و بانک‌ها به زودی نرخ سود را کاهش خواهند داد تا بخش خصوصی بتواند راحت تر وام بگیرد.

رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن به بانک تانزانیا (BoT) دستور داد تا اقدامات مناسبی را برای رسیدگی به نرخ‌های بهره بالا انجام دهد و خواستار ایجاد سطوح معقول برای وام دهندگان شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مؤسسات مالی باید نرخ بهره واقعی را مطابق با اقدامات بانک مرکزی کاهش دهند، گفت که نرخ وام‌های کوتاه مدت باید به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha