۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
رشد ۱۲.۵ درصدی برای بخش معدن استان سمنان در نظر گرفته شده است
معاون مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان:

رشد ۱۲.۵ درصدی برای بخش معدن استان سمنان در نظر گرفته شده است

شاهرود- عبدالله زاده، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی سمنان گفت: در افق رشد ۱۲.۵ درصدی برای بخش معدن استان در نظر گرفته شده است.

رضا عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان های شاهرود و میامی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در برنامه ریزی استان در بخش اقتصادی، رشد اقتصادی است، ابراز کرد: برای استان در این زمینه تکالیفی در نظر گرفته شده که باید به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه دولت رویه خود را بر مبنای پیش بینی رشد اقتصادی استان ها و در نهایت کشور قرار داده است، ابراز کرد: در این برنامه ریزی سهم هر استان از رشد اقتصادی در بخش های مختلف بسته به توان آن استان در تولید، جذب سرمایه گذاری، نیروهای انسانی و دیگر شاخص های رشد اقتصادی مشخص شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بیان اینکه برای استان سمنان رشد تقریباً هشت و نیم درصدی از سوی دولت در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ باید با تلاش های صورت گرفته با این رقم دست پیدا کنیم.

عبدالله زاده با بیان اینکه در تعامل با تولید گران، بخش های مختلف اقتصادی، مسئولان، خدماتی ها و ... می توانیم به این رشد برسیم، بیان داشت: برنامه دولت برای استان سمنان طی افق ۱۴۰۱ رشد ۱۲.۵ درصدی در بخش معادن است چرا که این استان از لحاظ معادن شرایط خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در این برنامه ریزی برای سال آینده رشد اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان باید بیش از ۹ درصد باشد، گفت: در بخش صنعت ۱۲درصد رشد اقتصادی برای استان سمنان پیش بینی شده که باید تلاش شود به این عدد دست پیدا کنیم تا در نهایت بتوانیم به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بیان اینکه در بخش خدمات که بیش از نصف نیروی کار استان را به خود اختصاص داده رشد هفت درصدی برای استان طی سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، گفت: توجه به تولید، خدمات، نیروی انسانی و ... از جمله عواملی هستند که به تحقق رشد اقتصادی کمک می کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha