۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
مرحله اول طرح جامع گمرک مرز پرویزخان به بهره برداری رسید
با حضور معاون گمرک ایران

مرحله اول طرح جامع گمرک مرز پرویزخان به بهره برداری رسید

کرمانشاه- مرحله اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار امروز با حضور معاون گمرک ایران و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک استان کرمانشاه، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در این مراسم با بیان اینکه از مجموع یک میلیارد دلار صادرات کشورمان به عراق نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار آن مربوط به مرز پرویزخان است، گفت: این حجم از صادرات مرز رسمی پرویزخان نشان از تحرک و پویایی این مرز دارد.

احمد ذاکری افزود: امروز شاهد افتتاح مهمترین پروژه گمرک از نظر حجم ریالی و پروژه‌ای هستیم که با توجه به رشد صادرات نیاز به اجرای پروژه در این مرز  احساس می شد.

وی بیان کرد: از امروز این پروژه که شامل تسهیل در امور تجاری، صادرات و ترانزیت می‌شود، تحویل گمرک شده و از مزایای آن کاهش زمان تشریفات است و امیدواریم این بستر در دیگر مرزهای کشور نیز عملیاتی شود که به طور قطع این پروژه شاهد رشد اقتصاد استان، منطقه و کشور خواهد شد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: این مرز رسمی در ابتدا به صورت بازارچه در سال ۷۶ راه اندازی شد و مساحت آن از سه هکتار به ۳۰ هکتار توسعه پیدا کرد و در آینده وسعت آن به ۴۰۰ هکتار می‌رسد که قلب تپنده صادرات غیر نفتی کشورمان به عراق خواهد بود.

بختیار رحمانی پور افزود: مرز رسمی پرویزخان بیشترین سهم صادرات در منطقه و استان‌های همسایه به عراق را دارد و در زمان کرونا هیچگاه فعالیت آن قطع نشد، ولی با توجه به تعطیلی دیگر مرزها اوج ترافیک را داشت و بعنوان قلب تپنده صادرات کشور ارز آوری خوبی برای کشورمان دارد.

وی اظهار داشت: طرح جامع در سال ۹۷ وارد فاز اجرایی شد که بزرگترین طرح گمرک از نظر ریالی و شامل بخش‌های مختلف تجاری و رفاهی و پارکینگ است و یکی از مهمترین طرح‌ها در دوران کرونا بود که امروز تکمیل شده است.

رحمانی پور عنوان کرد: مرز پرویزخان با ۲۵ سال فعالیت از مهمترین مرزهای کشور و اصلی‌ترین معبر صادرات به عراق است و رتبه نخست از این نظر را بین دیگر مرزها دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha