۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
طرح مسکن انبوه سازان نهایی شد| قیمت مشخص و قطعی با در نظر گرفتن تعدیل‌ها
عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان در گفتگو با «بازار»:

طرح مسکن انبوه سازان نهایی شد| قیمت مشخص و قطعی با در نظر گرفتن تعدیل‌ها

مرتضوی،عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های قانون جهش تولید مسکن منجر به ساخت مسکن با کیفیت می شود گفت: طرح انبوه سازان برای ساخت مسکن بزودی به دولت ارائه می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: جلسه هم‌اندیشی اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران در حالی هفته گذشته در وزارت راه و شهرسازی و با حضور رستم قاسمی وزیر راه‌ و شهرسازی برگزار شد که بحث ورود چینی ها به ساخت مسکن در ایران باعث شده بود تا توانایی های انبوه سازان و نشان دادن توانایی های بالای سازندگان داخلی در این جلسه مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. اما به گفته دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی استفاده از نظرات و تجربیات انبوه سازان برای پیشبرد برنامه عظیم نهضت ملی مسکن مورد توجه است و قرار نیست از چینی ها در این پروژه عطیم استفاده شود.

در این جلسه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری با انبوه سازان است گفت: زمین‌های دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تعیین تکلیف شده و برای ساخت‌ و ساز آماده است و آماده تشکیل کمیته هستیم که در این راستا ظرف ۱۰ روز آینده پیشنهادات خود را در قالب پیش طرح به وزارتخانه ارائه دهند تا با کمک انبوه‌سازان شیوه‌نامه‌ای برای ساخت مسکن تهیه شود.

«سیدمحمد مرتضوی» عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان در پاسخ به این پرسش که آیا سازندگان مسکن توانایی ساخت مسکن با تکنولوژی روز هستند؟ چرا که ظاهرا گفته شده است وزارت راه و شهرسازی از ورود چینی ها استقبال خواهد کرد؟ گفت: در جلسه ای که هفته گذشته در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد انبوه سازان و سازندگان با تجربه نیز حضور داشتند و مشکلات و راهکارهای حضور در بخش مسکن را مطرح و بررسی کردند. در این جلسه انبوه سازانی که در مسکن مهر نیز حضور داشتند به خوبی از خود و سازندگان داخلی و توانایی بالای خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر به خوبی نشان داد که توانایی سازندگان ایرانی در ساخت و ساز و مدیرت آن بالا است اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن تلاش خواهد کرد تا سالانه یک میلیون واحد مسکونی و در چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی احداث کند. این در حالی است که ظرفیت تولید مسکن کشور، سالانه بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد است. پس این آمار و اسناد نشان می دهد که چه حجم بالایی از تقاضای مسکن را باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت موجود با رقم یک میلیون واحد مسکونی در سال فاصله زیادی داریم پس باید از تمام ظرفیت های قانون جهش تولید مسکن نهایت بهره را برد تا ساختمانهایی با کیفیت احداث شود ادامه داد: در این جلسه تمام مشکلات مطرح شد و اعلام شد اگر تمام ظرفیت های موجود از قبیل زمین و تسهیلات در اختیار بخش خصوصی و سازندگان قرار بگیرد انبوه سازان داخلی با استفاده از تکنولوژی روز و در سریع ترین زمان ممکن ساخت واحدهای مسکونی را به اتمام خواهند رساند.

مرتضوی ادامه داد: قرار شد تا در ۱۰ روز آینده طرحی را که به همه موضوعات در ساخت این پروژه دخیل باشد آماده کنیم که مشارکت در احداث واحدها و یا حرکت به سمت اجرای مسکن خودمالکی باشد. این طرح بزودی آماده و ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انبوه سازان می توانند زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن بگذارند و از طرف دولت تسهیلات دریافت کنند تاکید کرد: انبوه سازان می توانند زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند و از طرف دولت تسهیلات دریافت کنند یا اینکه با قیمت مشخص و قطعی با در نظر گرفتن تعدیل‌ها، خانه سازی را با دریافت زمین از دولت شروع کنند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: انبوه سازان در استان‌های مختلف با این همتی که از سوی دولت سیزدهم مشاهده می شود پیش بینی می کنند حداقل یک میلیون واحد مسکونی از طرح را در طول این دوره برعهده بگیرند چرا که دارای استعداد ، سرمایه و انگیزه هستند.

مرتضوی تصریح کرد: انبوه سازان تجربیات خوبی در پروژه های عظیم دارند که نمونه آن مسکن مهر است پس تلاش خواهد شد در کنار دولت در اجرای نهضت ملی مسکن باشیم و توان خود را به کار گیریم تا به عنوان بخش خصوصی به ساخت سرپناه عمل کنیم.

طرح نهضت ملی مسکن با ۶ استراتژی افزایش تولید مسکن، افزایش آبادانی و ساخت‌و ساز در بافت‌های فرسوده شهری، کمک به خانه دار شدن دهک‌های یک تا سوم، خانه دار شدن دهک‌های متوسط، ساخت مسکن روستایی و شروع اجرای طرح اجاره داری حرفه‌ای از سوی دولت سیزدهم وارد مرحله عملیاتی شده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha