۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
خسارت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردی رانش ها به جاده های مازندران
مدیرکل راهداری مازندران مطرح کرد

خسارت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردی رانش ها به جاده های مازندران

ساری- مدیرکل راهداری مازندران رانش را چالش اصلی راه های استان ذکر کرد و گفت: امسال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از رانش به جاده ها وارد شد.

به گزارش بازار به نقل از راهداری مازندران، عباسعلی نجفی با بیان اینکه انش و لغزش زمین یکی از چالش های اصلی پیش روی ایمن سازی راه های این استان است، دلیل اصلی ازدیاد رانش زمین در محورهای استان را عدم اجرای طرح آبخیزداری در مناطق بالادست بیان کرد.

وی اظهار داشت: اگر اقدام بهنگام برای اجرای طرح آبخیزداری صورت نگیرد، مطمئناً شاهد خسارات بسیار شدیدی خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی چند ماه اخیر به دلیل شدت بارش باران پاییزی، حجم رانش زمین نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندین برابر افزایش یافت، به طوری که در بیش از ۱۳۵ نقطه از جاده های کوهستانی مازندران از ابتدای سال تاکنون دچار رانش و سیل بردگی شد و خسارت‌های وسیعی بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بر جاده‌های این استان وارد شد.

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی به ویژه مازندران، با توجه به شرایط خاص زمین شناسی، اقلیمی، آب‌های زیرزمینی، سرعت تغییرات کاربری اراضی شاهد وقوع رانش‌های متنوع و فراوان همراه با خسارات مالی و فرسایش شدید خاک است، تصریح کرد: بارش‌های شدید دو سال گذشته تاکنون باعث اشباع شدن سفره های زیر زمینی و خاک این منطقه شده که موجب آشفتگی و درهم ریختگی عرصه وسیع رانشی شده است.

نجفی نقاط رانشی و خسارتی استان را از ابتدای سال تاکنون شامل محورهای شریانی کندوان، هراز، سوادکوه راه های روستایی شهرستانهای بابل، نوشهر، نور، تنکابن، رامسر و آمل عنوان کرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha