۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
همکاری سازمان راهداری با معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتقای بومی سازی فناوری‌های نوین
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

همکاری سازمان راهداری با معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتقای بومی سازی فناوری‌های نوین

امانی، معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: فرصت‌های پسا دکتری با همکاری مشترک سازمان راهداری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تصریح کرد: در راستای شتابدهی به رفع نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ارتقای بومی سازی و دستیابی به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین بر اساس توانمندی های علمی کشور، مقدمات اجرایی تعریف فرصت های تخصصی پسا دکتری در حوزه فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به اجرا در خواهد آمد.

امانی گفت: در همین راستا جلسه‌ای مشترک در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و با حضور، مسعود امینی، معاون صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و حمزه ذاکری، مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی این سازمان برگزار شد، در این جلسه الزامات برنامه زمان‌بندی و نکات کلیدی اجرای این طرح مورد تفاهم و بررسی قرار گرفت.

امانی افزود: همچنین تهیه شیوه نامه عملیاتی و تنظیم درخواست پیشنهادهای مربوطه در دستور کار کارگروه قرار گرفت که پس از ابلاغ طرح حمایتی مذکور آغاز و محققان پسادکتری فناورانه در راستای موضوعات و اهداف سازمان فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این جلسه مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل گفت که در ادامه تقویت همکاری‌های دو جانبه سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بکارگیری نخبگان در اجرای طرح‌های پسا دکتری تخصصی با موضوعات مورد نیاز سازمان و با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در دستور کار مشترک قرار گرفته است؛ در تفاهم صورت گرفته با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، این فرصت به عنوان مدلی موثر در چرخه تحول اکوسیستم فناورانه سازمان و شتابدهی علمی به فرآیندهای تخصصی محسوب می‌شود.

امانی بیان کرد: مقدمات اجرایی و عملیاتی این طرح به عنوان مدلی جدید از پویایی و کارایی در جلسه مشترک مورد توافق طرفین قرار گرفته است و به صورت سیستماتیک و با حمایت دوجانبه انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در یک دستگاه دولتی جهت پاسخگویی علمی و فناورانه به اجرا در خواهد آمد، همچنین موضوعات تخصصی مورد نیاز و شیوه نامه جذب محقق پسا دکتری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امانی تصریح کرد: با تکمیل و نهایی سازی شیوه نامه فرآیند جذب محقق پسا دکتری و نهایی سازی زمینه‌های فعالیت، امکان بهره‌مندی معاونت‌ها و دفاتر تخصصی از ظرفیت نخبگان کشور در حل مسائل ویژه مهیا می‌شود و همچنین فرصت مناسبی برای اتصال نخبگان به بدنه اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مشارکت در حل مسائل عملیاتی است.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      آقای امانی شما بفکر کارمندان قراردادی در سازمان خود شوید وتبدیل وضعیت کنید .ببشتر ادارات همه کارمندان قراردادی خود رو پیمانی و رسمی کردن وشما هنوز اندر خم یه کوچه هستید .
    • علیرضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      باعرض سلام.. وضعیت جاده های کشور خیلی نگران کننده شده دولتمردان محترم مواظب زنگ اعتراض از کامیون دارن باشید چون خیلی صبر تحمل زیادی دارند لطفاً رسیدگی کنید