۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
بالا بودن هزینه های تولید عامل گرانی کالاها در مازندران
دبیر ستاد تنظیم بازار مازندران اعلام کرد

بالا بودن هزینه های تولید عامل گرانی کالاها در مازندران

ساری- یعقوبی، دبیر ستاد تنظیم بازار مازندران به گرانی کالاها و خدمات در استان اشاره کرد و گفت: گرانی ناشی از بالا بودن هزینه های تولید و خدمات است.

ابراهیم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز طرح نظارت بر بازار با همکاری بسیج در استان اظهار داشت: طبق تفاهمنامه صورت گرفته با بسیج، ۲۰۰ بازرس از سوی بسیج اصناف برای نظارت بر بازار معرفی شدند.

وی با اظهار اینکه اولویت بندی نظارت روی کالاهای گروه یک است که با ارز دولتی وارد می شوند، افزود: کالاهایی نظیر نهاده های دامی، آرد و نان، فولاد و غیره در این طرح بازرسی و نظارت می شوند.

وی ادامه داد: نظارت بر مراکز و بنگاه های بزرگ و عمده و توزیع جزو اولویت است زیرا احتمال احتکار کالاها در این مراکز وجود دارد.

یعقوبی با اظهار اینکه در بازار استان گرانی داریم ولی گران فروش کمتر صورت می گیرد، گفت: گرانی ناشی از بالا بودن هزینه های تولید و قیمت تمام شده است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بسیج طرح نظارتی را ادامه دهیم.

معاون صمت مازندران با عنوان اینکه روی بیشتر کالاها گروه یک مانند مرغ، نان، کالاهای کشاورزی و غیره قیمت گذاری می شود، گفت: فرایند توزیع این کالا از طریق سامانه هایی نظیر بازارگاه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در طرح بازرسی و نظارت بر حلقه های توزیع و عرضه تشدید نظارت صورت می گیرد تا از گران فروش و احتکار کالاها جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      چه کسی هزینه های تولید را بالا برده بجز افسار گسیختگی در بازار و عدم قیمت گذاری است