۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو در تبریز/ تسهیلات ۹۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خبر داد

راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو در تبریز/ تسهیلات ۹۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مراکز رشد در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو با همکاری شرکت ایدم در دستور کار قرار دارد که در سال ۹۹ فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط پارک علم و فناوری استان، عبدالرضا واعظ امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز یکی از اقدامات مهم پارک علم و فناوری استان در سال ۹۸ را راه‌اندازی اولین صندوق پژوهشی و فناوری در منطقه آزاد ارس ذکر کرد و اظهار داشت: سال گذشته اولین صندوق پژوهشی و فناوری غیردولتی  در منطقه آزاد ارس تشکیل شد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت‌های دانش بنیان و فناور به شکل سرمایه در گردش تسهیلات می‌دهد و در سال ۹۸ تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات داده شده و در سال ۹۹ نیز مبلغ ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص می‌یابد.

واعظی ادامه داد: این تسهیلات از محل تسهیلات اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به صندوق پژوهش و فناور منطقه آزاد ارس اختصاص یافته و آنها در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید پارک علم و فناوری افزود: بر اساس سیاست‌های جدید هدف ما این است که صدای پارک علم و فناوری را به تمام جوانان در کل استان  برسانیم و بر این اساس جشنواره‌های مختلفی در شهرستان‌ها با عنوان " تبدیل ایده به ثروت" برگزار شد و نتایج خوبی نیز کسب شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط پارک علم  و فناوری آذربایجان‌شرقی را فعال کردن مراکز رشد در شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: در سال ۹۸ مراکز رشد شهرستان‌ها فعال شد و در حال حاضر در استان هفت مرکز رشد در شهرستان‌های مراغه، میانه، بناب، مرند و مرکز تحقیقات کشاورزی در سعیدآباد و مرکز رشد در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان فعال هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود مراکز نوآوری در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه مرکز نوآوری در شهرستان عجب‌شیر، ملکان و هشترود وجود دارد و باید گفت در سال گذشته در راستای فعال کردن مراکز رشد و نوآوری در برخی از مراکز تغییر ساختاری صورت گرفت با عنوان مثال در شهرستان میانه مرکز رشد از دانشگاه آزاد به سازمان فنی و حرفه‌ای تغییر مکان یافت و در برخی موارد مدیران مراکز عوض شدند.

وی با اشاره به تمرکززدایی پارک علم و فناوری و توجه به شهرستان‌ها ادامه داد: در راستای تمرکززدایی از مرکز استان و توجه به شهرستان‌ها در شهرستان شبستر و سراب مراکز رشد در ۶ماهه اول سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین مرکز نوآوری تعاون با همکاری اداره کل تعاون، رفاه و کار اجتماعی برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان تعاون راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر: ۱۱٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha