۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
صفر تا صد تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه

صفر تا صد تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه

رشته دندان پزشکی جز رشته های محبوب و پر طرفدار در اغلب کشورها است که این رشته علاوه بر داشتن وجه اجتماعی خیلی خوب، جز رشته های با بازار کارمناسب و پر درآمد است.

به گزارش بازار، تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه: رشته دندان پزشکی جز رشته های محبوب و پر طرفدار در اغلب کشورها است که این رشته علاوه بر داشتن وجه ی اجتماعی خیلی خوب، جز رشته های با بازار کارمناسب و پر درآمد است و گاهی درآمد یک دندان پزشک از یه پزشک هم بالاتر است. گرفتن پذیرش در این رشته پر طرفدار با توجه به آمار بالای متقاضیان رشته دندان پزشکی، در اغلب کشورها بخصوص کشور ایران بسیار مشکل است  در حالی که کشور همسایه ایران یعنی ترکیه برای تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه های این کشور شرایط خیلی خوبی فراهم کرده است  که از همه مهمتر اینکه مدارک دانشگاه های ترکیه در تمامی رشته ها بخصوص در رشته دندان پزشکی مورد تایید کشورهای غربی یعنی اروپایی و آمریکا می باشد و افراد فارغ تحصیل از دانشگاه های ترکیه به راحتی می توانند در این کشورها با توجه به مدرک خود مشغول به فعالیت شوند. یکی دیگر از اهمیت های تحصیل در رشته دندان پزشکی کشور ترکیه این است که تحصیل در کشور ترکیه به مراتب خیلی کمتر از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا است بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی کنون برای یک دانشجوی ایرانی تحصیل در ترکیه خیلی به صرفه تر است تا کشورهای دیگر هرچند از طریق تحصیل در کشور ترکیه می تواند راحت به تراز بالاترین دانشگاه های کشورهای دیگر ورود یافت و به نحوی تحصیل در دانشگاه های ترکیه  یک پل ارتباطی است.    

تحصیل در رشته دندان پزشکی ترکیه

سالانه تعداد خیلی زیادی از دانشجویان کشورهای اروپایی و آسیایی و ... الخصوص دانشجویان ایرانی با هدف تحصیل در ترکیه  ، بخصوص دررشته های علوم پزشکی و درمانی مانند رشته دندانپزشکی به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. مدارک دانشگاهی رشته های پزشکی و دندان پزشکی  در دانشگاه‌های ترکیه،  از اعتبار جهانی بالایی برخوردار می باشند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ دانشگاه حاجت تپه  از نظر عملکردی دارای بالاترین عملکرد در رشته های علوم پزشکی می باشد و در جایگاه نخست برترین دانشگاه ترکیه قرار گرفته است. براساس  گزارش اعلام شده  در سال  ۲۰۱۸ از طرف یو. اس. نیوز (US News Global University Rankings)  همان سیستم رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه حاجت تپه  رتبه اول در رشته علوم پزشکی در بین سایر دانشگاه های کشوره ترکیه کسب کرده است  و این دانشگاه در رشته پزشکی در جهان در رتبه ۲۰۸ قرار گرفته است و این نشان از کیفیت واعتبار بالای مدرک پزشکی این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان است.

مزایای تحصیل  در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه

امروزه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه با استقبال زیادی از دانشجویان و دانش آموزان ایران مواجه شده است که مورد تایید بودن مدرک تحصیلی رشته دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه در سطح بین المللی، یکی از دلایل حجم بالای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به کشور ترکیه است. از طرفی برخی از دانشگاه های کشور ترکیه که تقریبا ۷ دانشگاهی این کشور است در زمینه رشته تحصیلی علوم پزشکی مثل دندان پزشکی، از نظر وزارت بهداشت و علوم پزشکی مورد تایید است و افراد فارغ تحصیل از این دانشگاه ها در رشته های مثل علوم پزشکی می توانند در این زمینه ها و این برای ایرانیان که قصد برگشت به ایران دارند دارای اهمیت بالایی است. همسایه بودن ترکیه با ایران و داشتن مسافت کم بین ایران با ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی، موجب راحتی دانشجویان در رفت و آمد و اینکه از لحاظ مالی خیلی مناسب و مقرون به صرفه است  علاوه بر این ها سفر به کشور ترکیه ملزم به داشتن ویزا نیست و حتی اقامت در این کشور باعث سهولت اخذ ویزای کشورهای اروپایی می شود که  این خود یکی دیگر از مزیت های تحصیل در کشور ترکیه است.

نزدیکی فرهنگ کشور ترکیه به فرهنگ کشور ایران و همچنین پایین بودن مخارج زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به دیگر کشور های اروپایی  از دیگر دلایل تحصیل  در دانشگاه های کشور ترکیه برای ایرانیان است. رشته ای علوم پزشکی مثل رشته دندادن پزشکی در دانشگاه های  کشور ترکیه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی ارائه می شود  و اینکه به علت پیوستگی آموزشی ترکیه با اروپا، علاوه بر اینکه ارائه رشته دندان پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ترکیه منجر به این می شود که دانشجویان از دانش و سطوح علمی بین المللی برخوردار شوند این شرایط هم فراهم می شود که به راحتی می توانند به منابع علمی  و اساتید مطرح دانشگاه های تراز بالا  هم دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه ارائه مدرک طبابت بین المللی به فارغ التحصیلان دانشگاه ها ی کشور ترکیه است.

صفر تا صد تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه چند سال است؟

مدت زمان تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه مانند سایر کشورها ۵ سال طول می کشد که این ۵ سال  به دو دوره ۲ ساله و ۳ ساله تقسیم می شود که دو سال اول رشته دندان پزشکی، دوره عمومی نام دارد و دانشجو مطالب آموزشی را بیشتر به صورت تئوری یاد می گیرد که البته تا حدودی با آموزش های عملی مقدماتی هم آشناییت پیدا می کند اما ۳ سال آخر آموزش تحصیلی فقط به صورت عملی می باشد و دانشجوی رشته دندان پزشکی در این سال های آخر وارد محیط بیمارستان می شود و به صورت عملی آموزش می بیند و به طور مستقیم با بیمار در ارتباط است و زیر نظر استاد دندان پزشک مهارت های لازم را فرا می گیرد.

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه

برای اخذ پذیرش در رشته دندانپرشکی در دانشگاه های کشور ترکیه دانش آموزان باید مدرک دیبرستان خود را اخذ کرده باشند و اگر در حین تحصیل در مقطع دبیرستان هستند باید دانش آموز سال آخر دبیرستان باشند.

 متقاضیان برای ورود به دانشگاه های ترکیه در رشته دندان پزشکی باید در آزمون YOS  یا در آزمون sat  شرکت کنند و حداقل نمره قبولی برای رشته دندان پزشکی را کسب کنند که البته هر کدام از دانشگاه های ترکیه از طریق یکی از این دو آزمون اقدام به جذب دانشجو می کنند.

صفر تا صد تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

مدرک هویتی دانش اموز

اصل مدرک سوابق تحصیلی دیپلم  دانش آموز  همراه با ترجمه انگلیسی و ترکی این مدارک

ریز نمرات  دوره تحصیلی دیپلم  همراه با ترجمه انگلیسی و ترکی

نتیجه قبولی در آزمون YOS یا آزمون SAT

مدرک زبان انگلیسی معتبر مثلا آیلتس یا تافل  

انگیزه نامه

نامه پذیرش دانشگاه در رشته دندان پزشکی

تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر

نامه تمکن مالی

پرداخت هزینه پذیرش

کد خبر: ۱۱۹٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha