۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
اعتماد به خودروهای برقی در پایین ترین سطح
کنسیومر رپیورت گزارش داد

اعتماد به خودروهای برقی در پایین ترین سطح

کنسیومر رپیورت(موسسه گزارش های مصرف کنندگان) در تازه ترین گزارش خود به بررسی اعتماد و اطمینان مشتریان نسبت به خودروهای الکتریکی در خصوص کارکردن با آن ها پرداخته که رتبه آخر را کسب کردند.

بازار؛ گروه خودرو: به طور کلی خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی، هیبریدی و پلاگین هیبرید قابل اعتماد تر هستند. زیرا میزان خرابی و استهلاک در خودروهای الکتریکی بسیار پایین بوده و به دلیل کاهش تعداد قطعات نگهداری کم هزینه تری دارند. با این تفاصیل، براساس آخرین گزارش رتبه بندی کنسیومر رپیورت(موسسه گزارش های مصرف کنندگان) نشان می دهد که خودروهای الکتریکی به دلیل ارتقا فناروی پیچیده شده و در برابر مسائل مربوط به امنیت، ایمنی و کاربری آسیب پذیر هستند.

کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقد هستند خودروهای الکتریکی غیرقابل اعتماد هستند. چون فناوری های اطلاعات و سرگرمی جدید در آن ها تعبیه شده، کارکردن با آن توسط کاربر پیچیده تر شده است

براین اساس عمده مشکلات خودروهای الکتریکی، افزایش سطح فناوری موجود در آن ها بوده و این مساله ارتباط چندانی با قوای محرکه و الکتریکی آن ندارد. کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقد هستند خودروهای الکتریکی غیرقابل اعتماد هستند. چون فناوری های اطلاعات و سرگرمی جدید در آن ها تعبیه شده، کارکردن با آن توسط کاربر پیچیده تر شده است. براساس گزارش های منتشر شده، خودروهای برقی اقتصادی و ارزان مانند نیسان لیف که از فناوری سطح پایین تری در خودرو برخوردار هستند، به نظر مشتریان بهترین عملکرد را دارد.

کنسیومر رپیورت(موسسه گزارش های مصرف کنندگان) در جدید ترین رتبه بندی خود قابلیت اطمینان به برند تسلا را در رتبه دوم قرار داد و لینکلن را در مقام سوم جای داده است

کنسیومر رپیورت(موسسه گزارش های مصرف کنندگان) در جدید ترین رتبه بندی خود قابلیت اطمینان به برند تسلا را در رتبه دوم قرار داد و لینکلن را در مقام سوم جای داده است. این موسسه بیان کرد که مدل وای تسلا به نظر مشتریان غیر قابل اعتماد و اطمینان است، مدل ۳ این خودروساز نیز دارای مشکلات پیچیده تر از سایر خودروهای الکتریکی است. نکته قابل تامل اینجاست خودروهای تسلا تولید شده در چین نسبت به محصولات تولیدی در آمریکا از مشکلات کمتری برخوردار هستند.

اعتماد به خودروهای برقی در پایین ترین سطح

به طور کلی تنها نکته مثبت خودروهای الکتریکی این است که نسبت به ایرادات فنی قابل اعتماد هستند، اما از نطر کاربری فناوری در مدل های پیشرفته مشکلات عدیده ای دارند. گفتنی است که باید بدانیم هایپر اسکرین مرسدس بنز چگونه از نظر اعتماد مشتری رتبه کسب خواهد کرد. احتمالا مظهر فناوری پیشرو در صنعت خودرو توسط هایپر اسکرین مرسدس بنز برای مدل EQS تحقق یافته است. این فناوری با آپشن های متفاوت در EQE نیز تعبیه خواهد شد. جالب است که مرسدس بنز هیچ برنامه ای برای ارائه صفحه نمایش ۵۶ اینچی روی یکی از خودروهای غیر الکتریکی خود ندارد. براساس تحلیل و تجزیه کنسیومر رپیورت(موسسه گزارش های مصرف کنندگان)، خودروهای الکتریکی که دارای جدیدترین و بهترین فناوری هستند در آینده نزدیک دچار مشکلات اعتمادی مشتریان نسبت به عملکرد فناوری ها خواهند شد.

لکسوس، تویوتا و مزدا سه برند معتبر خودروی جهان هستند که در برابر تولید محصولات تمام الکتریکی مقاومت داشته و اغلب به عرضه خودروهای هیبرید و توسعه موتورهای احتراق داخلی می پردازند، این سیاست تا زمانی که بتوانند موتورهای سوخت فسیلی تولید کنند ادامه دارد.

تویوتا با برند لوکس و تجاری خود یعنی لکسوس قصد دارد با همکاری مزدا و چند خودروساز ژاپنبی دیگر به توسعه گزینه های سوخت سبز تر بپردازد. برای نیل به این هدف به دنبال توسعه فناوری هیدروژنی هستند. براساس تحلیل های کنسیومر رپیورت(موسسه گزارش های مصرف کنندگان) خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبرید نسبت به محصولات مجهز به پیشرانه احتراق داخلی و الکتریکی هزینه نگهداری کمتر و استهلاک پایین تری دارند.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha