۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
طلسم در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از مجلس دهم تا یازدهم| تخمین اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی
سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس با بازار مطرح کرد:

طلسم در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از مجلس دهم تا یازدهم| تخمین اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی

کوچکی نژاد سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد و دولت چنین منابعی را ندارد.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بیان داشت: این طرح از مجلس دهم مطرح بوده و در آن مجلس هم کارگروهی در این بخش شکل گرفت و اما این طرح به سرانجام نرسید.

وی تاکید کرد: بنده بعید می دانم طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با روش کندی که مجلس در پیش گرفته به سرانجامی برسد.

این نماینده مجلس بیان داشت: البته دولت گفته که قصد دارد لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به مجلس ارائه دهد اما بنده بعید می‌دانم که دولت چنین اراده‌ای را داشته باشد.

کوچکی نژاد بیان داشت: با این حال در حال حاضر مجلس منتظر لایحه دولت است و ما معتقدیم که چون این بحث همراه با مباحث مالی است حتماً باید با دولت در این بخش هماهنگ باشیم وگرنه این طرح هم همانند سایر طرح ها دچار مشکل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به چه میزان بودجه نیاز دارد بیان داشت: در حال حاضر ما یک میلیون کارمند داریم که در بخش‌های غیر استخدام رسمی هستند.

وی بیان داشت: این تعداد از افراد حجم بالایی را به خود اختصاص داده و اگر تکلیف این افراد مشخص شود قطعاً رسیدن به این هدف منابعی را طلب می کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر این افراد از فرآیند قراردادی و یا شرکتی و حجمی به رسمی تبدیل وضعیت شوند به هر حال شرایط شان از لحاظ دریافت حقوق و پشتیبانی‌های مالی و بیمه ای تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح منابع وسیعی را طلب می کند بیان داشت: بدون شک این طرح بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد لذا در شرایطی که دولت با کسری منابع مواجه است مقداری شرایط برای بررسی این طرح در مجلس سخت شده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه مجلس باید اراده ویژه‌ای برای بررسی این طرح داشته  و کمیسیون ویژه‌ای برای رسیدگی به آن تشکیل دهد، بیان داشت: بحث اصلی این طرح مباحث مالی است و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌توانست به این طرح ورود کند این در حالی است که متاسفانه هیئت رییسه مجلس طرح ها را به درستی در مجلس هدایت نمی کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha