۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
پیوستن محقق ارشد سابق مایکروسافت به تیم اقتصاد دیجیتال دولت چین در منطقه شنژن

پیوستن محقق ارشد سابق مایکروسافت به تیم اقتصاد دیجیتال دولت چین در منطقه شنژن

آکادمی بین المللی اقتصادی دیجیتال چین از پیوستن یکی از معاونین و محققین ارشد شرکت مایکروسافت به این تیم در راستای توسعه زیرساخت های صنعت اقتصادی دیجیتال این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، آکادمی بین المللی اقتصاد دیجیتال (IDEA) سال گذشته بی سر و صدا افتتاح شد و در میان ساختمان های اداری فوق مدرن در سمت مرز رودخانه شنژن با هنگ کنگ قرار داشت.

این منطقه در حالی که از نظر جغرافیایی از هنگ کنگ جدا شده است، از نظر فنی، موسسه تحقیقاتی در داخل منطقه ویژه ای قرار دارد که دو شهر را در بر می گیرد: منطقه همکاری فناوری و نوآوری شنژن-هنگ کنگ. تاسیس این دو منطقه در حقیقت تلاش مشترک دولت های شنژن و هنگ کنگ، با حمایت پکن و سیاست های مطلوب، برای همکاری در تحقیقات علمی و فناوری محسوب می شود.

IDEA یکی از سازمان‌هایی است که در منطقه ویژه ۳.۸۹ کیلومتر مربعی - که به اندازه ۵۴۰ برابر مساحت یک زمین فوتبال است - راه‌اندازی شده و زاییده افکار «هری شام» است. این دانشمند مشهور رایانه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ معاون اجرایی مایکروسافت بود و همچنین بزرگترین شعبه تحقیقاتی مایکروسافت در خارج از ایالات متحده، مرکز تحقیقات مایکروسافت آسیا، را تأسیس کرد.

وی مانند همکار سابقش در مایکروسافت، کای فو لی، هم در بخش تحقیقاتی و هم در بخش تجاری هوش مصنوعی فعال بود. اکنون در IDEA، تیم او قصد دارد «تکنولوژی‌های نوآورانه مبتنی بر نیازهای اجتماعی» را توسعه دهد و به افراد بیشتری از جامعه چین کمک کند تا از توسعه اقتصاد دیجیتال بهره ببرند. چندین مدیر تحقیقاتی IDEA نیز از کارکنان سابق مایکروسافت هستند که از میان آنها می توان به افرادی چون یوتائو شی و جیاپینگ وانگ اشاره کرد.

علیرغم محدودیت های استفاده از اینترنت در چین، دولت این کشور همچنان بر هدف خود برای ارتقای تحقیقات بنیادی و کاهش اتکا به فناوری‌های غربی متمرکز است. در شنژن، یعنی خانه غول‌های فناوری مانند هواوی، DJI و Tencent، دولت در حال جذب دانشمندان در سطح جهانی است. هری شام و تیمش از آخرین افرادی هستند که به این کمپین دولتی چین پیوسته اند.

IDEA قطعاً نامی پر سر و صدا (و مخفف عالی) دارد. اصطلاح «اقتصاد دیجیتال» اغلب در سخنرانی های رئیس جمهور شی جین پینگ در مورد اینکه چگونه فناوری می تواند یک نیروی محرکه برای اقتصاد باشد، مطرح می شود. رئیس جمهور چین در اکتبر گفت: «اقتصاد دیجیتال به یک نیروی کلیدی در بازسازی اقتصاد جهانی و تغییر چشم‌انداز رقابتی جهانی در سال‌های اخیر تبدیل شده است». اینترنت، داده های بزرگ، محاسبات ابری و سایر فناوری ها به طور فزاینده ای در تمام بخش های توسعه اقتصادی و اجتماعی ادغام می شوند.

IDEA در حال بررسی این موضوع است که چگونه هوش مصنوعی می تواند صنایعی مانند امور مالی، تولید و مراقبت های پزشکی را متحول کند. این هفته، این شرکت اعلام کرد که با Ubiquant تاجر مشهور چینی در یک آزمایشگاه مشترک برای کار بر روی «پایش ریسک و اجتناب از بازارهای تراکنش مالی» و همچنین «زیرساخت های اساسی برای سیستم های محاسباتی با عملکرد بالا» همکاری می کند.

IDEA تنها یکی از بسیاری از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی است که در سال‌های اخیر در سرتاسر شنژن ایجاد شده است. همچنین موسسه اقتصاد داده شنژن، واقع در پردیس شنژن دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز گروه دیگری است که برای پیشبرد اقتصاد دیجیتال چین تلاش می کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha