۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
تلاش اتحادیه اروپا برای قانونگذاری و نظارت بر مبادلات ارزهای دیجیتال

تلاش اتحادیه اروپا برای قانونگذاری و نظارت بر مبادلات ارزهای دیجیتال

شورای اروپا این هفته دو قانون مهم در زمینه ارزهای دیجیتال و بازار رو به توسعه آنها در قاره سبز تحت عناوین «مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری» (MiCA) و «قانون مقاومت عملیاتی دیجیتال» را تصویب کرد.

به گزارش بازار، شورای اروپا که دستور کار سیاسی اتحادیه اروپا را هدایت می‌کند، این هفته دو قاون مهم در زمینه ارزهای دیجیتال و بازار رو به توسعه آنها در قاره سبز تحت عناوین «مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری» (MiCA) و «قانون مقاومت عملیاتی دیجیتال» را تصویب کرد.

MiCA به طور خاص - که سند اولیه آن در ابتدا توسط کمیسیون اروپا در سپتامبر ۲۰۲۰ تهیه شد - با هدف ایجاد یک چارچوب نظارتی برای بازار دارایی های رمزنگاری شده است که از نوآوری پشتیبانی کرده و از پتانسیل دارایی های رمزنگاری شده استفاده می کند.

در حالی پیش نویس این قانون که هنوز باید توسط پارلمان اروپا نیز تصویب شود، در صورت قطعی شدن، صادرکنندگان دارایی های کریپتو را مشمول الزامات سخت گیرانه تری می کند، اما توکن های غیرقابل تعویض و توکن های کاربردی خارج از محدوده این مقررات جدید قرار خواهند گرفت.

علیرغم مصوبه های سختگیرانه روزهای اخیر در حوزه ارزهای دیجیتال توسط آمریکا و هند که منجر به ریزش شدید بیت کوین و سایر این ارزها طی روزهای اخیر نیز شد، به نظر می رسد بازار آنها در قاره سبز همچنان رو به گسترش بوده و بعید است چنین اقداماتی بتوانند در دلسرد شدن سرمایه گذاران و علاقمندان به این حوزه، خللی وارد نماید. 

به عنوان مثال، یکی از بانک های استونی به نام LHV Pank در تاریخ ۲۱ نوامبر اعلام کرد که به مشتریان خود اجازه می دهد در لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. این توسعه کاری در حوزه ارزهای دیجیتال، LHV را به اولین موسسه اعتباری استونیایی تبدیل کرده که مشتریان خود را قادر می سازد تا دارایی های دیجیتال را خریداری و نگهداری کنند.

همچنین، بیت کوین، اتریوم، Uniswap ،Aave ، Chainlink، Stellar Lumens، Polygon دارایی هایی هستند که شهروندان استونیایی که با LHV Pank کار می کنند می توانند نسبت به معامه آنها با همکاری این موسسه اعتباری معامله کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha