۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
اعتبار ۲۸۷میلیارد تومانی برای راه های کردستان| بزرگراه غرب کشور ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

اعتبار ۲۸۷میلیارد تومانی برای راه های کردستان| بزرگراه غرب کشور ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج – مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پیش بینی اعتبار ۲۸۷ میلیارد تومانی در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان در بخش راهسازی در اعتبارات سال جاری کشور خبر داد.

عرفان مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به نیاز ضروری استان کردستان در راستای توسعه در بخش راهسازی، اظهار کرد: توسعه راه و ارتقاء شاخص های این بخش یکی از نیازهای لازم و ضروری در استان کردستان به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به افزایش سهم استان کردستان از اعتبارات بخش راهسازی، بیان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در سال جاری، برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان در مجموع دو هزار و۸۷۰ میلیارد ریال از منابع مختلف بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان ضمن اشاره به میزان جذب اعتبارات سال جاری در راستای توسعه راه های این استان، بیان کرد: از مجموع کل اعتبارات پیش بینی شده تاکنون حدود ۲۴ درصد از آن تخصیص پیدا کرده است.

وی به محل تامین این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت های راهسازی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها  ر طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

مرادی ضمن اشاره به مهمترین پروژه های راهسازی در استان کردستان، افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (محور سنندج - همدان)، احداث چهار خطه بیجار - دیواندره و چهار خطه کردن مسیر سقز - بانه است.

وی در خصوص طرح کریدر بزرگراهی غرب کشور در کردستان، گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان به فعالیت های صورت گرفته در این پروژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل بزرگراه غرب کشور نیاز اعتبار ۳۳ هزار میلیاد ریالی است

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

مرادی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود درسه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران ازجمله مزایای طرح های راهسازی است.

وی در پایان اظهار کرد: انتظار می رود که با حمایت های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و ملی، سهم استان کردستان از اعتبارات بخش راهسازی افزایش یابد چرا که این استان نیازهای جدی در این بخش دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha