۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه احیا و وارد چرخه تولید شد | فاز توسعه در دست اجرا
بعد از ۴۲ سال رکود؛

کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه احیا و وارد چرخه تولید شد | فاز توسعه در دست اجرا

ارومیه- سرمایه گذار کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه گفت: کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه بعد از ۴۲ سال رکود با همکاری دفتر اقتصادی دانشگاه ارومیه و بخش خصوصی آغاز به کار کرده و وارد چرخه تولید شد.

یعقوب گل نهالی سرمایه گذار کارخانه لبنیات ارومیه در خصوص جزییات فعالیت این واحد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این کارخانه ۴۲ سال پیش با هدف ارائه آموزش های عملی به دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده ولی راکد رها شده بود که با همکاری دانشگاه ارومیه مجدد فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: بسترسازی جهت آموزش دانشجویان و تربیت نیروی های کارآفرین و استفاده علمی از امکانات موجود، تولید محصولات لبنی  و ایجاد تعامل با مجموعه های لبنی استان و منطقه، اجرای پروژه های تحقیقاتی - کاربردی مورد نیاز صنعت و تدوین دانش فنی برای محصولات جنبی از اهداف فعال سازی این واحد تولیدی است.

وی با بیان اینکه بازسازی این کارخانه توسط دفتر فعالیت های اقتصادی وسرمایه گذاری دانشگاه انجام گرفته است، اظهار کرد: خریداری و تجهیز این دستگاه با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان توسط بنده انجام گرفته و هم اکنون این کارخانه وارد فعالیت مجدد شده و طرح‌های توسعه آن نیز در دست اجراست.

گل نهالی با اشاره به اینکه با آغاز به کار این کارخانه هم اکنون هفت نفر مشغول به کار شده‌اند، گفت: در صورت توسعه فعالیت‌ها و خریداری دستگاه های مورد نیاز جدید تعداد افراد شاغل در آن به بیش از ۱۳ نفر خواهد رسید.

سرمایه گذار کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه این کارخانه با ظرفیت دریافت و فرآوری ۱۰ تن شیر در روز  و تولید محصولات لبنی و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان که در زمینه بهسازی ابنیه و دستگاه ها هزینه شد، به بهره برداری رسیده است، افزود: هم اکنون در این واحد پنیر، انواع پنیر پیتزا، لاتیکی،ماست، دوغ و روغن حیوانی تولید می شود.

گل نهالی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای فاز توسعه آن میزان تولید محصول به ۳۰ تن افزایش می یابد و تلاش می شود محصولات کیفی و متنوعی تر نیز تولید شود در حال حاضر کارخانه به صورت پایلوت و برای آموزش دانشجویان دانشگاه فعالیت می کند در سالهای آتی با توسعه آن تلاش می شود مازاد محصولات به بازار نیز عرضه شود.

تجهیز، راه اندازی و بهره برداری از خطوط موجود و حذف و اضافه کردن دستگاه و خطوطی جدید به اقتضای نیاز تولید و بهره وری امکانات واحد لبنیات دانشگاه به منظور تولید محصولات لبنی، بسترسازی برای آموزش دانشجویان دانشگاه ارومیه و استفاده علمی از امکاناتی موجود و ایجاد تعامل از مهمترین دلایل راه اندازی این کارخانه است.

کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۵۸ توسط یک شرکت سوئدی آلفا لاوال تجهیز و راه اندازی اولیه شده ولی طی سال‌های گذشته این کارخانه راکد مانده بود که با این اقدام این کارخانه دوباره احیا شده و شروع به کار کرد.

دانشگاه ارومیه از جمله دانشگاه‌های مطرح کشور به شمار می‌رود که نزدیک به ۲۰ هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha