۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
انجام ۳۲ درصد پروازها از مهرآباد| افزایش ۳۶ درصدی پروازهای عبوری
در مهرماه ۱۴۰۰ صورت گرفت

انجام ۳۲ درصد پروازها از مهرآباد| افزایش ۳۶ درصدی پروازهای عبوری

آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد که درمهر ماه سال جاری ۳۲.۵۴ درصد پروازهای کشور از طریق فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده و پروازهای عبوری از آسمان ایران نیز ۳۶ درصد افزایش یافت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در مهر ماه سال جاری در مجموع ۱۳.۸۱ درصد پروازها از طریق فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور انجام شده و ۷.۷۵ درصد پروازها نیز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز بوده است.

در این ماه طبق گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۷.۴۵ درصد پروازها از فرودگاه کیش انجام شده و حدود ۵ درصد پروازها نیز از طریق فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شده است.

همچنین در مهر ماه سال جاری ۴.۹۷ درصد پروازهای شرکت های هوایی از طریق فرودگاه بین المللی قاسم سلیمانی اهواز، و ۳.۶۶ درصد از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز و ۳.۴۰ درصد پروازها از فرودگاه بندرعباس بوده است.

 در این ماه ۱.۸۲ درصد پروازها از فرودگاه عسلویه، ۱.۶۰ درصد از فرودگاه کرمانشاه، ۱.۳۵ درصد از فرودگاه کرمان و ۱.۲۸ درصد از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام شد.

در شهریورماه سال جاری ۱.۲۷ درصد پروازها از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان، ۱.۱۵ درصد از طریق فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری، یک درصد پروازها از فرودگاه قشم، یک درصد دیگر از طریق فرودگاه ارومیه، یک درصد از فرودگاه رشت و یک درصد دیگر از طریق فرودگاه بوشهر انجام شده است.

 رشد ۳۶ درصد پروازهای عبوری از آسمان ایران
بر اساس آمارهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مهرماه امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۵۵ پرواز از آسمان ایران عبور کرده اند که در مقایسه با مهرماه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

در ۷ ماهه نخست امسال مجموع پروازهای عبوری از آسمان ایران به ۸۰ هزار و ۹۹۴ مورد رسید که ۱۵ هزار و ۵۵ پرواز آن در مهرماه سال جاری بوده است.

آمارهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد که در فروردین ماه سال جاری تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به ۱۱ هزار و ۴۲۶ مورد، اردیبهشت ماه به ۱۰ هزار و ۸۴ مورد و در خرداد ماه سال جاری به ۸ هزار و ۹۳۸ پرواز رسیده است.

همچنین در تیرماه سال جاری تعداد پروازهای عبوری از فضای ایران ۱۰ هزار و ۶۴۱ مورد، در مردادماه امسال ۱۱ هزار و ۲۵۰ مورد و در شهریورماه امسال به ۱۳ هزار و ۶۰۰ پرواز افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱۹٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha