۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
دو سیگنال مثبت برای نمادهای شیمیایی در بورس
کدام نمادهای شیمیایی در کف قیمت هستند؟

دو سیگنال مثبت برای نمادهای شیمیایی در بورس

محدودیت گازرسانی برای پتروشیمی ها اعمال شده که می تواند عامل گرانی محصولات شود و از طرف دیگر عبور دلار از قیمت ۲۹ هزار تومان هم سیگنال دیگری است که شیمیایی ها را می تواند به صف خرید بکشاند.

بازار؛ گروه بورس: در هفته اخیر وزیر نفت خبر از اعمال جریمه علیه پر مصرف های گاز داده و از طرف دیگر گفته محدودیت گازرسانی برای پتروشیمی ها اعمال شده و در صورتی که کسری گاز همچنان پابرجا باشد برای فولادی ها هم وضع می شود، این مساله می تواند یک سیگنال قوی برای بازار سرمایه باشد.

زیرا همانطور که در تابستان وزارت صنعت برای شرکت های سیمانی محدودیت برق رسانی اعمال کرد و بعد از آن قیمت سیمان از ۲۵ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسید و تمام نمادهای سیمانی صف خرید شدند پیش بینی می شود همین اتفاق هم امسال برای شرکت های گروه شیمیایی بیفتد، زیرا شیفت بندی تولید پتروشیمی ها برابر با کاهش تولید و عرضه محصولات در بازار است می تواند با گرانی برخی محصولات همراه شود.

از طرف دیگر عبور دلار از قیمت ۲۹ هزار تومان هم سیگنال دیگری است که می تواند گروه شیمیایی را ابتدای هفته پیشرو به صف خرید بکشاند، هرچند این مساله با توجه به نزدیک بودن به مذاکرات وین بسیار عجیب است و پیش بینی می شود این رشد قیمت ارز یک نوسان موقتی باشد و روز بعد از مذاکرات می توان جهت بازار ارز را پیش بینی کرد.

دو سیگنال مثبت برای نمادهای شیمیایی در بورس

هم اکنون شاخص گروه شیمیایی در محدوده ای ۱۰۹ هزار واحد قرار دارد و در صورتی که بخواد وارد روند اصلاحی شود تا فیبوی ۶۱ درجه می تواند کاهش یابد و به ۹۳ هزار واحد برسد و این میزان اصلاح برابر با افت ۱۲ درصدی است و اگر از این محدوده هم عبور کند احتمالا تا حمایت اصلی یعنی فیبوی ۳۸ درجه خواهد رسید که برابر با افتی ۲۲ درصدی برای شاخص گروه خواهد بود، اما اگر این شاخص بخواهد روند صعودی را آغاز کند تا ۱۵ درصد می تواند از همین جا رشد داشته باشد.

گروه شیمیایی از جمله گروه هایی بوده که در ماه های اخیر قله قبلی رو فتح کرده و در همان محدوده ای در حال نوسان است، البته در این گروه همه نمادها مطابق با شاخص گروه رشد نکرده اند، برای نمونه نمادهایی مانند شیران، شپترو، شفارس، هم اکنون در کف قیمتی معامله می شوند و نمادهایی مانند جم پیلن، شفن، تاپیکو، جم، شفار، نوری، شیراز، شبدیس، کرماشا، خراسان، آریا، پارسان، پترول و ... در محدوده سقف تاریخی خود در در حال نوسان هستند.

کد خبر: ۱۱۹٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha