۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
امضای تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون عربی برای اقتصاد دیجیتال و اتحادیه بانک های عربی
در راستای رونق اقتصاد دیجیتال؛

امضای تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون عربی برای اقتصاد دیجیتال و اتحادیه بانک های عربی

فدراسیون عربی برای اقتصاد دیجیتال و اتحادیه بانک های عربی که زیر چتر اتحادیه عرب فعالیت می کنند، یادداشت تفاهمی برای توسعه برنامه موسوم به «ثروت هما» در حوزه اقتصاد دیجیتال به امضا رساندند.

به گزارش بازار، فدراسیون عربی برای اقتصاد دیجیتال و اتحادیه بانک های عربی که زیر چتر اتحادیه عرب فعالیت می کنند، یادداشت تفاهمی (MoU) با موضوع «ائتلاف جهانی برای لجستیک موثر» امضا کردند.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه برای راه اندازی برنامه «ثروت هما» با هدف تقویت تجارت آزاد در سراسر منطقه عربی و ارتباط با تعداد زیادی از شرکای اقتصادی بین المللی منعقد شده است. انتظار می‌رود این حرکت انعطاف‌پذیری زنجیره‌های تامین را افزایش داده و رشد شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) را تقویت کند و چارچوب‌های دیجیتالی را برای مبادلات B۲B مطابق با الزامات اقتصاد سبز فراهم کند.

بر اساس این تفاهم نامه، این برنامه از طریق یک پلتفرم دیجیتالی اجرا می شود که ابزارها و توانمندسازی های جدیدی را برای بازار B۲B فراهم کرده که سطح کارایی و شفافیت را بهبود می بخشد و به شرکت ها کمک می کند تا خطرات انجام تجارت را کاهش داده و هزینه های تجاری را کاهش دهند. در عین حال، این پلتفرم خدمات تامین مالی و چشم اندازهای وسیع تری را برای دستیابی به بازارهای منطقه عربی و جهان به طور کلی ارائه می دهد.

گفته میشود، هدف این برنامه افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) اقتصادهای عربی، بهینه سازی نرخ تجارت کالاها و خدمات عربی و ایجاد فرصت های شغلی جدید از طریق این پلت فرم است.

دکتر علی محمد الخوری، رئیس هیئت مدیره فدراسیون عربی برای اقتصاد دیجیتال، گفت که این برنامه می تواند به ارائه بسیاری از خدمات که رایگان یا با هزینه اسمی خواهد بود کمک کرده و امکان ارتباط بین مشاغل و صنایع کوچک و متوسط ​​را فراهم کند تا از این طریق، شرکت های عربی بزرگ به بازارهای جدید جهانی راه پیدا کنند.

وی افزود: این امر فرصت های آنها را برای رشد و شکوفایی افزایش می دهد. این پلت فرم داده ها و اطلاعات دقیق و با کیفیتی را ارائه می دهد و زنجیره های تجارت دیجیتال را انعطاف پذیرتر می کند.

الخوری خاطرنشان کرد که تیم برنامه ثروت هما باید با بخش های تجاری و با هماهنگی با دولت های کشورهای عربی از فرصت های موجود استفاده کنند.

در همین حال، وسام فتوح، دبیرکل اتحادیه بانک‌های عربی نیز اظهار داشت: «برنامه (هوما ثروت) در چارچوبی بلندپروازانه برای دستیابی به اهداف تحول اقتصادی دیجیتال در منطقه عرب در تنوع بخشیدن به اقتصادهای آن و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار ارائه می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پلتفرم دیجیتال این برنامه «با ادغام مستقیم بانک‌های عربی با کسب‌وکارها، برداشته شدن گام‌های مربوط به دیجیتالی شدن بانک‌های عربی را تسریع می‌کند، جایی که امکان راه‌اندازی موج جدیدی از تأمین مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که سنگ بنای آن هستند، حضور خواهد داشت. انتظار می رود این ابتکار فرصتی برای بازار جهانی به ارزش بیش از ۷.۵ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۱ برای صنعت بانکداری جهانی فراهم کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha