۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
اعضای اوپک میزان تولید نفت را به سطحی معقول افزایش دهند
رئیس آژانس بین المللی انرژی درخواست کرد؛

اعضای اوپک میزان تولید نفت را به سطحی معقول افزایش دهند

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک و متحدانش خواست اقداماتی برای کمک به کاهش قیمت نفت به «سطوح معقول» اتخاذ کنند.

به گزارش بازار، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک و متحدانش خواست اقداماتی برای کمک به کاهش قیمت نفت به «سطوح معقول» اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش، «فاتح بیرول» به خبرنگاران گفت: «امیدوارم در نشست یا جلسات بعدی آنها... اقدامات لازم را برای آرامش بازارهای جهانی نفت و کمک به پایین آوردن قیمت ها در سطوح معقول انجام دهند.»

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی که سیاست های کشورهای مصرف‌کننده نفت را به یکدیگر نزدیک می کند، می‌کند، روسیه را نیز بر سر گاز مورد هدف قرار داد.

بیرول گفت: روسیه به راحتی می تواند صادرات به اروپا را حدود ۱۵ درصد افزایش دهد و به طور قابل توجهی بازارهای گاز اروپا را آرام کند.

قیمت گاز طبیعی در اروپا در سال جاری افزایش یافته است و روسیه، تامین کننده اصلی منطقه، در افزایش تحویل کند بوده است.

کشورهای اوپک و متحدان آنها، از جمله روسیه، در ماه ژوئیه توافق کردند که تولید نفت خود را به آرامی هر ماه به سمت سطوح قبل از همه گیری کرونا افزایش دهند.

این در حالیست که اعضای اوپک با وجود جهش قیمت نفت به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه، یعنی سطحی که بسیاری از تحلیلگران نگرانند که می تواند بهبود اقتصاد جهانی را تضعیف کند، از حرکت سریعتر خودداری کرده اند. اوپک قرار است استراتژی خود برای عرضه نفت در بازارهای جهانی را طی نشستی در دسامبر بررسی کنند. ایالات متحده و تعداد معدودی دیگر از کشورهای مصرف کننده نفت روز سه شنبه از انتشار ذخایر استراتژیک نفتی خود خبر دادند.

بیرول گفت: افزایش قیمت نفت باری را بر دوش مصرف کنندگان در این کشورها و همچنین در چندین اقتصاد نوظهور وارد می کند.

وی افزود: «این افزایش قیمت، همچنین فشار بیشتری بر تورم وارد کرده و در دوره‌ ای که بهبود شرایط اقتصادی به صورت نابرابر باقی مانده همچنان با خطرات متعددی را متوجه مصرف کنندگان نفتی میکند».

کد خبر: ۱۱۹٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha