۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در جلفا و منطقه آزاد ارس
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در جلفا و منطقه آزاد ارس

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در جلفا و منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، عابدین خرم در جریان بازدید از پروژه‌های انتقال آب در منطقه آزاد ارس که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز حضور داشت، به بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک خاورمیانه سر زد و در جریان فرآیند تولید و محصولات این واحد قرار گرفت.

مجتمع ارس تارلا امین و امیر با اشتغال ۱۳۰۰ نفری از کارشناسان و کارگران حرفه‌ای، به تولید انواع گوجه و فلفل دلمه‌ای می‌پردازد. این واحد تولیدی و غذایی طبق گفته مدیران گلخانه، امسال ۴۰ هزار تن محصول به عمل آورده و ۸۰ درصد تولیدات با استانداردهای لازم به صادرات اختصاص دارد که عمدتاً در بازار روسیه به فروش می‌رسد. همچنین بیش از ۷۰درصدِ فرآیند احداث و تولید در این مجتمع از مواد اولیه داخلی برخوردار بوده است.

عابدین خرّم در این بازدید ضمن بررسی موانعِ افزایشِ تولید در این گلخانه، دستورات و هماهنگی‌های لازم را برای سهولت صادرات و فروش در بازارهای داخلی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

وی همچنین از مالکان این مجتمع درخواست کرد تا ظرفیت‌های خود را برای اشتغال‌زایی بیشتر و افزایش تولید مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی به کار گیرند.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha