۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
شعب تخصصی برای حل اختلاف تعاونی ها ایجاد می شود
معاون امور تعاون مطرح کرد

شعب تخصصی برای حل اختلاف تعاونی ها ایجاد می شود

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد شفافیت و آگاه شدن مردم نسبت به حقوق خود، باعث کاهش تخلفات و افزایش اعتماد عمومی به تعاونی ها خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست تعاونی های مشکل دار با حضور «مهدی مسکنی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

 مسکنی در این نشست بر ضرورت ایجاد شفافیت اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع مدیران تعاونی به اعضای خود و نظارت سهامداران تعاونی بر عملکرد مدیران، باعث کاهش تخلفات احتمالی در تعاونی ها می شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود:  شکایات واصله حوزه تعاون در امور مربوط به تعاون، انتخابات، کیفری و اختلاف فیمابین اعضاء با شرکت تعاونی توسط مراکز داوری اتاق تعاون و اتحادیه ها قابل پیگیری است.

مسکنی با تاکید بر  تسهیل فرایند خدمات رسانی به تعاونگران کشور تصریح کرد : ایجاد شعب تخصصی از طریق مراجع قضایی را در خصوص حل اختلاف تعاونی ها پیگیری می کنیم.

وی افزود : بازدید میدانی از تعاونی ها توسط مدیران کل استانی برای رفع مشکلات آنها و طرح موضوعات آنها در کمیته های استانی تعاونی های مشکل دار با جدیت و دقت دنبال شود.

معاون وزیر تعاون همچنین از اصلاح و چابک سازی قانون بخش تعاون به عنوان یک ضرورت یاد کرد و بر برگزاری نشست بررسی تعاونی های مشکل دار به صورت مستمر تاکید کرد.
تهمینه دانیالی، مشاور وزیر در امور تعاون نیز در این نشست بر بسته شدن زمینه های رانت و فساد با اصلاح قانون تعاون اشاره و عنوان کرد: وجود خلاء قانونی باعث ایجاد زمینه و فضا برای  فساد خواهد شد.

موسی نجفی، مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت کمیته تعاونی های مشکل دار کشور را برعهده دارد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تعاونی‌های مشکل دار کشور گفت : در مجموع در استان‌ها ۸۳۵ شرکت تعاونی مشکل دار شناسایی و برای رفع مشکلات آنها توسط ادارات کل ۴۱۵ نشست و توسط کمیته مرکزی ۸ نشست برگزار شده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha