۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
۴ نماد بزرگی که اصلاح نکردند
دلایل حفظ بازدهی گروه چند رشته ای صنعتی

۴ نماد بزرگی که اصلاح نکردند

۴ نماد دولتی گروه چند رشته ای صنعتی سال گذشته نقش مهمی در به اوج بردن شاخص کل بورس داشتند و امسال هم همچنان بدون افت شدید معامله شده اند و با توجه به سیگنال منفی اندیکاتورها احتمالا اصلاح می کنند.

بازار؛ گروه بورس: گروه چند رشته ای صنعتی که شامل ۴ نماد بزرگ دولتی است سال گذشته نقش مهمی در به اوج بردن شاخص کل بورس داشتند و امسال هم همچنان بدون افت شدید معامله شده اند و تنها نماد شستا به عنوان لیدر گروه روند نزولی خود را آغاز کرده و البته اندیکاتورهایی مانند «آر اس آی» افت بیشتر نماد را نشان می دهد، اما «مک دی» ورود نقدینگی به نماد را نشان می دهد و اگر در روزهای آینده خروج سرمایه نداشته باشد می تواند روند صعودی ارزش سهام را در کوتاه مدت تایید کند در غیر اینصورت باید شاهد رسیدن ارزش سهام به محدوده ای ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان باشیم.

۴ نماد بزرگی که اصلاح نکردند

شستا به تازگی افزایش سرمایه ۱۱۰۰ درصدی را تصویب کرده که در صورتی که با موافقت حسابرس همراه شود می تواند بخشی از زیان سال گذشته را جبران کند و از طرف دیگر این نماد که دارای بیشتر تعداد شرکت حاضر در بورس است می تواند با اعمال گزارش های سالانه آمار سودسازی خود را به شدت تغییر دهد.

شستا در حال حاضر با پی بر ای ۶ جزو چند شرکت بزرگ بورس است که پیش بینی می شود در سال مالی جدید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان سوسازی کند، هرچند گزارش سه ماهه این شرکت خیلی ضعیف است و باعث شده نسبت به سایر هم گروهی های خود بازدهی کمتری داشته باشد، به گونه ای که در سه ماهه منفی ۸ و در یک ساله بازدهی منفی ۲۷ را ثبت کند، البته باید توجه داشت که شستا سال گذشته ۲۱۹ تومان سود ساخته بود که ۱۳۵ آن بین سهامداران توزیع شد.

نماد وغدیر
شرکت سرمایه گذاری غدیر با نماد وغدیر که از شرکت های زیر مجموعه شستا است و در بسیاری از نمادهای بورس تهران سهامدار است، این شرکت در سال جاری در محدوده ای ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان نوسان داشته و همین مساله باعث شده تا در سه ماهه بازدهی منفی ۸ و در یک ساله بازدهی مثبت ۲۱ داشته باشد.

۴ نماد بزرگی که اصلاح نکردند

این نماد در ۹ ماهه با «پی بر ای» ۶ به ازای هر سه سودی ۵۰ تومانی ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته با این حال اندیکاتورها سیگنال های منفی را تایید کرده اند، به طوری که مک دی خروج سرمایه را نشان می دهد و ابر سرخ ایچیکومو هم در حال شکل گیری است که می تواند نشانه آغاز خروج سرمایه از این نماد باشد.

نماد وبانک
شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با نماد وبانک با پی بر ای ۵ در سه ماهه امسال بازدهی منفی ۱۵ و در یک ساله بازدهی مثبت ۱۳ درصد داشته است، این نماد به دلیل اینکه سال گذشته رشد خیلی بالایی داشته و بعد از آن افزایش سرمایه از محل سود اندوخته را هم اجرا کرده بود به نظر می رسد برای یک دوره زمانی میان مدت در یک محدوده قیمتی رنج خواهد زد، هرچند تاکنون اینگونه نبوده و در سال جاری بازدهی نسبتا خوبی داشته و از هم گروهی های خود عقب نمانده است.

۴ نماد بزرگی که اصلاح نکردند

و بانک سال گذشته ۱۷۲ تومان سود ساخته بود که ۱۰۰ تومان آن را بین سهامداران توزیع کرده ولی امسال در شش ماهه نخست نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد، به طوری که به ازای هر سهم ۶ ماهه ۱۲ تومان سود ساخته است که می تواند منجر به آغاز خروج سرمایه از این نماد باشد، البته نباید فراموش کرد بخش عمده ای از سود این شرکت در سال گذشته حاصل سرمایه گذاری های خارج از بورس آن بوده است که ی تواند امسال هم محقق شود.

نماد وامید
شرکت سرمایه گذاری امید با نماد وامید  با پی بر ای ۸ در سه ماهه امسال یک درصد بازدهی مثبت و در یک ساله  ۹ درصد بازدهی مثبت داشته است و از آنجایی که این نماد هم در سال گذشته رشد بسیار بالایی داشته و از نظر سودسازی نسبت به سال گذشته افت شدیدی داشته باید متناسب با افت شاخص کل اصلاح کند، در واقع این نماد در ۹ ماهه گزارش مالی امسال حدود ۸۶ تومان سود ساخته در حالی که در گزارش ۹ ماهه سال گذشته نزدیک به ۴۹ تومان و در دوازده ماهه سال گذشته ۲۵۷ تومان سود ساخته بود.

۴ نماد بزرگی که اصلاح نکردند

این نماد که هم اکنون در محدوده ای مقاومتی در حال رشد تدریجی است سیگنال مثبت اندیکاتور مک دی را به همراه دارد، اما ابر قرمز در حال شکل گیری است که می تواند نشانه های از آغاز خروج سرمایه باشد و از طرف دیگر آر اس آی هم گارد نزولی گرفته است.

کد خبر: ۱۱۹٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha