۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
خرید بذر اصلاح شده صیفی جات از فروشگاه اطلسی ها

خرید بذر اصلاح شده صیفی جات از فروشگاه اطلسی ها

امروزه با واژه بذر اصلاح شده بسیار روبرو می‌شویم سؤال اینجاست که بذر اصلاح شده چیست و چه معایب یا مزایایی دارد.

به گزارش بازار، امروزه با واژه بذر اصلاح شده بسیار روبرو می‌شویم سؤال اینجاست که بذر اصلاح شده چیست و چه معایب یا مزایایی دارد. هر گیاهی خصوصیات خاص به خود را دارد و انواع مختلف یک گونه نیز ممکن است در حساسیت به آفات، میزان باردهی و مقاومت به شرایط محیطی ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند. مثلاً ممکن است یک نوع بذر هویج باردهی بیشتری داشته باشد و نوع دیگر آن نسبت به آفات مقاوم باشد. پژوهشگران طی سه دهه اخیر برای تولید محصول مقاوم‌تر و پر محصول تر و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به تولید محصولات غذایی بیشتر اقدام به تولید بذر اصلاح شده انواع گیاهان کردند.

 به این ترتیب ویژگی‌های مثبت گونه‌های مختلف یک نوع گیاه را جمع آوری و از طریق لقاح گونه‌های مختلف درنهایت بذرهای اصلاح شده‌ای تولید و روانه بازار می‌کنند. بذر اصلاح شده صیفی جات و سبزیجات نیز طرفداران زیادی پیدا کرده و در بیشتر فروشگاه‌ها انواع مختلفی از آنها به فروش می‌رسند. برخی از بذرهای اصلاح شده وارداتی هستند و ممکن است در هرجایی یافت نشوند بنابراین با فراهم شدن فرصت خریدهای اینترنتی کار آسان شده و همه افراد و حتی کشاورزان می‌توانند در هر جا به این محصولات دسترسی داشته باشند و بصورت اینترنتی خرید انجام دهند. فروشگاه‌های اینترنتی زیادی مشغول فروش اینگونه بذرها هستند که می‌توانید با توجه به سابقه و تنوع محصولات آنها اقدام به خرید کنید.

مزایا و معایب بذرهای اصلاح شده

مزایا و معایب بذرهای اصلاح شده

می‌توان گفت بذرهای اصلاح شده عیب خاصی ندارند و شاید تنها مشکل آن تغییر اصالت برخی گونه‌ها باشد و ممکن است آنها به مرور فراموش شده یا بدلیل کشت نشدن در طی ده‌ها سال از بین روند. در مقابل، مزایای این بذرهای اصلاح شده وجود دارد که بسیار زیاد است و همین باعث می‌شود همه افراد نسبت به تهیه و کاشت این بذرها علاقه نشان دهند. بذر اصلاح شده نسبت به آفات و بیماری‌ها مقاوم‌تر است بنابراین هزینه سمپاشی‌های احتمالی کاهش میابد. محصول حاصل از کاشت اینگونه بذرها بازار پسندی بالایی دارند و قابلیت انبارداری آنها بسیار خوب است. بازدهی بالای این بذرها از جمله نقاط قوت است چراکه بوته‌های حاصل از بذرهای اصلاح شده دو تا سه برابر محصول بیشتری تولید می‌کنند. ظاهر زیبا و خوشرنگ بودن نیز یکی دیگر از مزایای بذر اصلاح شده صیفی جات یا هر نوع بذر اصلاح شده دیگر است.

چیزی که برای بسیاری از کشاورزان مهم است یکدست بودن میوه‌ها و رسیدن هم‌زمان آنهاست که اغلب بذرهای اصلاح شده محصولاتی با اندازه‌های نسبتاً یکسان و یک شکل تولید می‌کنند و در یک بازه زمانی آماده برداشت و ارسال به بازار می‌شوند. به عنوان مثال محصولی که از کاشت بذر فلفل دلمه ای اصلاح شده به دست میاید، درشت‌تر، یکدست و خوش رنگ‌تر می‌باشد و ماندگاری آن بالاتر است. بذرهای اصلاح شده برای کاشت در گلخانه‌ها نیز گزینه مناسبی هستند چون بشدت هزینه‌های بالای گلخانه داران را کاهش می‌دهند و بهره برداری را تا حد زیادی افزایش خواهند داد که این یعنی سود و موفقیت بیشتر در کشت و کار مزرعه داران و گلخانه داران. برای تهیه بذر اصلاح شده می‌توانید بصورت اینترنتی همین الان اقدام کنید. فروشگاه اینترنتی اطلسی ها یکی از فروشگاه‌های فروش بذرهای خانگی است که می‌توانید از آن با خیال راحت خرید کنید. برای خرید بذر اصلاح شده صیفی جات به آدرس https://www.atlasiha.com/product-category/seed/seed-of-cucurbits مراجعه کنید.

کاشت بذر اصلاح شده

وقتی صحبت از بذر اصلاح شده به میان می‌آید برخی افراد فکر می‌کنند که کاشت این بذرها متفاوت با بذرهای معمولی است. این دیدگاه اشتباه است چراکه این بذرها نیز همان ویژگی‌های گیاهان والد خود را دارند و تغییر خاصی در ویژگی‌های رفتاری آنها داده نشده است. پس می‌توانید بذرها را مشابه بذرهای ساده بکارید. بذر صیفی جات اصلاح شده معمولاً بصورت تک و با فاصله کشت می‌شود یا می‌توان آنها را بصورت نشاء کاشت و بعد به زمین یا گلدان اصلی انتقال داد. بذر سبزیجات نیز بسته به نوع آنها بصورت پاشیدن روی سطح خاک یا بصورت نشاء یا منفرد کشت می‌شود. مثلاً بذر هویج معمولاً پاشیده می‌شود و بعد روی آن را با لایه‌ای نازک از خاک می‌پوشانند اما بذری مثل بذر فلفل دلمه‌ای را ابتدا درون دستمالی خیس کرده و بعد بصورت نشاء در سینی نشاء یا گلدان کوچک می‌کارند و بعد از چند برگی شدن به گلدان بزرگ‌تر یا زمین یا باغچه انتقال می‌دهند. در رابطه با نحوه کاشت بذر سبزیجات و صیفی جات نیز می‌توانید از فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید قبل از خرید مشاوره بگیرید تا بعداً با مشکلی مواجه نشوید. پشتیبانی در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است و می‌تواند نقش مؤثری در موفقیت کاشت بذرها داشته باشد. فروشگاه اینترنتی اطلسی ها نیز با توجه به اهمیت این موضوع علاوه برقرار دادن توضیح مختصری در مورد کاشت هر بذر در صفحه محصولات، از طریق پیام رسان‌های اجتماعی و همینطور تماس تلفنی در خدمت مشتریان می‌باشد بنابراین برای خرید بذر اصلاح شده صیفی جات به آدرس https://www.atlasiha.com/product-category/seed/seed-of-cucurbits مراجعه کنید. می‌توانید علاوه بر خرید بذر صیفی جات اصلاح شده بذر سبزیجاتی نظیر بذر ریحان، بذر جعفری، بذر نخود فرنگی، بذر فلفل دلمه‌ای، بذر کلم، بذر هویج و حتی گیاهان زینتی و دارویی را نیز از این فروشگاه تهیه کنید. قبل از کاشت حتماً توضیحات محصولات را مطالعه کرده و با شرایط محل کاشت خود مطابقت دهید تا یک کاشت موفق و پرثمر داشته باشید.

کد خبر: ۱۱۹٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha