۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
اوقاف زنجان برای بهره برداری از سه معدن وقفی به دنبال جذب سرمایه گذار
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اعلام کرد:

اوقاف زنجان برای بهره برداری از سه معدن وقفی به دنبال جذب سرمایه گذار

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف زنجان برای بهره برداری از سه معدن وقفی به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: در راستای جهش تولید برنامه‌ریزی برای فعال کردن سه معدن در شهرستان‌های خدابنده (روستای اردهین) و ابهر (روستای خراسانلو) که شش‌دانگ موقوفه است، انجام شده و این خود می‌تواند جهش مناسبی در حوزه تولید محقق کند.

وی با بیان اینکه عمده شعارهایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، با رویکرد اقتصادی و توجه به معیشت مردم بوده و این نوعی نقشه راه برای نهادهایی است که می‌توانند در این حوزه ایفای نقش کنند، افزود: سازمان اوقاف و امورخیریه، یکی از نهادهایی است که مورد خطاب رهبر فرزانه انقلاب بوده و در همین راستا ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه زمین های موقوفه کشاورزی در برخی نقاط استان زنجان وجود دارد، گفت: بهره گیری بهینه از موقوفه‌های زنجان از مهمترین عوامل مهم و تاثیرگذار در زمینه جهش تولید است.

کرمی با اشاره به اجرای درختکاری زیتون در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های منطقه ته‌دره شهرستان طارم، گفت: اجرای این طرح تحول عظیمی در این حوزه ایجاد و علاوه بر تولید زیتون و فرآورده‌های آن، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را نیز فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح درختکاری زیتون ۲۰ هکتاری نیز در منطقه دیگری از شهرستان طارم برنامه‌ریزی شده است و  طرح پرورش دام، پرورش بوقلمون و پرورش ماهی نیز در همین راستا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، اهتمام جدی به حوزه سرمایه‌گذاری و در کل بخش اقتصادی است، تصریح کرد: در همین مسیر سفارش‌ها و سیاست‌ها به مدیران در استان‌ها اعلام شده که حتماً باید برنامه‌ای منسجم در راستای تحقق شعار سال داشته باشند. در استان برنامه‌ریزی لازم برای تحق شعار سال یعنی جهش تولید انجام گرفته است که در چند حوزه انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۱٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha