۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
افزایش ۴۰ درصدی پرونده های قاچاق در گمرک بازرگان
مدیرکل گمرک بازرگان خبر داد

افزایش ۴۰ درصدی پرونده های قاچاق در گمرک بازرگان

ارومیه- مدیرکل گمرک بازرگان از افزایش ۴۰ درصدی پرونده های قاچاق در این گمرک طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، صادق نامدار در حاشیه بازدید مدیران منطقه‌ای و شهرستانی از سالن مسافری و پایانه مرزی گمرک بازرگان و بررسی اقدامات صورت گرفته در این نقطه مرزی، با اشاره به اینکه طی سال گذشته هزار و ۳۶۹ پرونده قاچاق در گمرک بازرگان تشکیل شد، گفت: این پرونده‌ها در کل به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال نسبت به سال ۹۷، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی نقش دستگاه های کنترلی و سامانه ایکس ری را در موضوع کشف کالای قاچاق در گمرک زمینی بازرگان مهم دانسته و گفت: لوازم الکتریکی، لوازم یدکی، دارو، سوخت و البسه بیشترین کشفیات در این گمرک ۲۴ ساعته زمینی است.

به گفته مدیرکل گمرک بازرگان، در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان متهم در رابطه با قاچاق کالا در گمرک بازرگان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

تعداد مسافرین خروجی و ورودی از مرز بازرگان به یک میلیون و ۵۸۴ هزار نفر رسید

جابر اکبرپور، مدیر پایانه مرزی بازرگان نیز در این دیدار گفت: تعداد مسافر خروجی و ورودی از مرز بازرگان در سال گذشته به یک میلیون و ۵۸۴ هزار نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۴۱ هزار و ۷۶۳ نفر مربوط به مسافران ایرانی ورودی و خروجی است، تاکید کرد: ورودی ایرانی‌ها از این پایانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و میزان خروجی آنها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین گفت: میزان ورود و خروج مسافران خارجی نیز در این مدت ۸۰۶ هزار و ۳۲۲ نفر بود که به ترتیب ۳ و ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

به گفته اکبرپور طی همین مدت تردد شمار اتوبوس‌ها نیز از این مرز ۱۰ هزار و ۷۷۴ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha