۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
تجهیزات دریایی در خدمت تولید و صادرات قرار گرفته است/ جمع آوری اسکله های با قدمت بالا
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

تجهیزات دریایی در خدمت تولید و صادرات قرار گرفته است/ جمع آوری اسکله های با قدمت بالا

چابهار - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از روش های نوین تعمیر و نگهداری تجهیزات بنادر و کشتیرانی سبب رشد تولید و صادرات در بندر چابهار شده است.

بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: مکانیزه شدن مدیریت تعمیرات و نگهداری مبتنی بر سیستم پیشگیرانه از جمله اهداف بنادر و کشتیرانی است که به نحو مطلوبی محقق شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا با اقدامات انجام شده آماده به کاری تجهیزات دریایی و بندری از ۸۹ درصد درسال ۹۷به ۹۷درصد در سال گذشته رسید.

وی با اشاره به ثبت رکورد تخلیه ۱۰۵۰۰ تن مواد معدنی در یک روز تصریح کرد: در سالی که گذشت محموله ای ۵۰هزار تنی مواد معدنی تولیدی استان سیستان و بلوچستان در بندر چابهار بارگیری و صادر شد.

آقایی ادامه داد: توسعه محور شرق و احیا کریدور جنوب شمال با بهره گیری از پتانسیل های بندر چابهار از مهمترین اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: بندر شهید بهشتی چابهار با بالاترین عمق پای اسکله در بین بنادر کشور و موقعیت ممتاز جغرافیایی تنها بندری است که میتواند کشتی هایی با آبخور ۱۶ متر را پذیرش کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ایمنی آبراه، حوضچه ها و کانالهای دسترسی یکی دیگر از اقدامات حوزه دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان است.

 وی افزود: نصب علائم کمک ناوبری جدید و لایروبی کانالهای دسترسی به میزان ۸۰۰ هزار متر مکعب، جمع آوری اسکله های نصب سریع با قدمت بیش از ۳۶ سال در جهت کاهش ریسک پهلودهی کشتی های پهن پیکر و ارتقا سطح علمی و کیفی راهنمایان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر: ۱۱٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha