امکان بررسی وضع شبکه تلفن همراه در هر نقطه و هر زمان در آینده نزدیک
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد

امکان بررسی وضع شبکه تلفن همراه در هر نقطه و هر زمان در آینده نزدیک

عباسی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در آینده نزدیک نرم افزاری در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در هر نقطه و هر زمان بتوانند وضع شبکه تلفن همراه را بررسی کنند.

به گزارش بازار، صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه مکانیسمی برای نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد اپراتورها و همچنین پاسخگویی به شکایات مردم دارید؟ افزود: یکی از سامانه‌هایی که مردم می‌توانند از طریق تلفن یا سایت شکایات خود را مطرح کنند سامانه ۱۹۵ است و اگر اپراتورها به این شکایت‌ها رسیدگی نکنند ما ورود می‌کنیم و ارجاع می‌دهیم تا پیگیری کنند.

وی گفت: مردم از طریق سامانه نت سنج پلاس نیز می‌توانند وضع شبکه را بررسی کنند به این ترتیب که مثلا شبکه‌های رقیب چه وضعی دارند و اگر یک اپراتوری، خدمت خوبی نمی‌دهد از اپراتور دیگر استفاده کنند.

عباسی افزود: البته در آینده نزدیک ما نرم افزار یا اپلیکیشنی را در اختیار مردم قرار خواهیم داد که بتوانند در هر زمان و نقطه‌ای که هستند وضع شبکه را بررسی کنند و قطعا ما بازخوردهای آن را خواهیم دید و می‌توانیم نظارت هایمان را بر این اساس افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضوع افزایش تعرفه تلفن ثابت چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: این تعرفه سال‌ها افزایش نداشته است و در سال ۹۲ که طرح هم کدسازی انجام شد، مدل تعرفه تغییر کرد و از آن به بعد هیچ تغییری نداشتیم در حالی که در همه موارد با افزایش قیمت مواجه بودیم، اما تعرفه‌های بخش ارتباطات در این سال‌ها افزایش پیدا نکرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با پیگیری‌های شرکت مخابرات ایران، شورای رقابت چارچوب جدیدی را برای تعرفه گذاری ارائه کرد که ما هم در حال بررسی آن هستیم و قطعا افزایش تعرفه صورت نمی‌گیرد و هدفگذاری ما این است که به نوعی از کسانی که از خطوط تلفن ثابتشان استفاده نمی‌کنند، هزینه نگهداری بگیریم.

وی افزود: اگر واقعا کسی خط تلفن ثابت گرفته است و بنای استفاده ندارد پس بدهد چرا که هزینه برای مخابرات تحمیل می‌شود، اما اگر قرار است این خط را داشته باشد، اما استفاده نکند باید هزینه نگهداری را بپردازد و ما در این اصلاح تعرفه بیشتر به دنبال تعیین همین هزینه نگهداری هستیم و قرار نیست برای کسانی که استفاده ممتد از تلفن ثابت دارند افزایش قیمت تحمیل شود.

عباسی گفت: البته شورای رقابت شرطی گذاشته است که شرکت مخابرات ایران باید درآمد اضافی ناشی از این طرح را حتما صرف توسعه شبکه کند و ما منتظریم که شرکت مخابرات طرح و برنامه توسعه‌ای اش را در این باره به ما اعلام کند و هر روزی که در این خصوص به اطمینان برسیم این طرح، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha