۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
پیش بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن وش پنبه در سال جاری
مجری طرح توسعه پنبه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

پیش بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن وش پنبه در سال جاری

هزار جریبی، مجری طرح توسعه پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: نزدیک به ۱۲۰ هزار تن وش پنبه تاکنون از مزارع کشور برداشت شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ۱۲۰ هزار تن وش پنبه برداشت شده تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن تحویل کارخانه های پنبه پاک کنی شده و برداشت همچنان ادامه دارد.

ابراهیم هزار جریبی اظهار داشت: امسال پیش بینی ها کشت ۱۱۵ هزار هکتار کشت پنبه بود، اما به دلیل کاهش بارش و محدودیت منابع آبی، ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۸۵ درصد برنامه زیر کشت رفت.

وی افزود: برداشت وش پنبه از شهریور ماه در استان های گلستان و اردبیل آغاز شده و اکنون در تمام استان های پنبه خیز در حال انجام است.

هزار جریبی پیش بینی کرد: امسال تولید وش پنبه حداکثر به ۲۵۰ هزار تن برسد.

وی ادامه داد: بیشترین سطح پنبه کاری مربوط به اراضی آبی است و میزان بسیار کمی در اراضی دیم پنبه کشت می شود.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی به ورود چهار کمباین برداشت پنبه به مزارع در سال جاری اشاره کرد و گفت: با ورود این چهار کمباین، برداشت وش پنبه سرعت گرفته است.

وی با اشاره به این که تعداد کمباین برداشت پنبه به شش دستگاه رسیده است، اذعان داشت: با توجه به برنامه توسعه کشت پنبه در سطح ۱۵۰ هزار هکتار به ۵۰ دستگاه کمباین برداشت در سال های آینده نیاز داریم.

هزار جریبی کاهش ۵۰ درصدی هزینه برداشت و هزینه کارگری، کاهش ضایعات و افزایش کیفت پنبه برداشت شده را از مزیت های برداشت مکانیزه برشمرد.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha