۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
مزارع کشاورزان مازندران در حال کوچک شدن است
رئیس اتحادیه باغداران مازندران:

مزارع کشاورزان مازندران در حال کوچک شدن است

ساری- شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه کشاورزان فراموش شده هستند، گفت: اراضی کشاورزان روزبه روز در حال کوچک شدن است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشاورزان فراموش شده هستند، افزود: امروزه این قشر تنهای تنها به تولید مشغول هستند و حمایت لازم از آنان صورت نمی گیرد.

وی افزود: کشاورزان نشان دادند که اگر وزارتی به نام جهاد کشاورزی هم نباشد به تولید خواهند پرداخت و انتظار ما از مسئولان این است که برای حل مشکلات چاره جویی کند.

وی تاکید کرد: اگر از ظرفیت کشاورزی مازندران بهره گیری شود دیگر نیاز به واردات محصولات کشاورزی نخواهیم بود در حالی اکنون نهاده های کشاورزی مانند سم، کود و ادوات کشاورزی به صورت آزاد به آنان عرضه می شود.

شعبانی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات متعددی داریم و به سرعت زمین های کشاورزی در حال کوچک و ریزشدن هستند و برای اینکه کوچک بودن مزارع را جبران کنیم باید به تعاونی های کشاورزی و تولید بها دهیم.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: این درحالی که تعاونی ها نیز با دارایی، مالیات و سیستم بانکی درگیر هستند و بانک ها بسیاری از اراضی تعاونی را تصاحب کردند.

وی با عنوان اینکه کشاورزان متاسفانه از اعتبار اجتماعی خوبی نیز برخوردار نیستند، گفت: ۱۰ هکتار زمین و مزرعه کشاورزان برای بانک ها اعتبار اجتماعی ندارد و به عنوان تضمین قبول نمی شود.

وی افزایش قیمت سم و کود را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: عدم استفاده از کود و سموم سبب کاهش تولیدات کشاورزی خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha